21. apr 2022.

Fridom haus kritikovao Vučića zbog pritiska na „Novu“ i favorizovanja Telekoma

U izveštaju Fridom haousa, u kom je ocenjeno da je Srbija najviše nazadovala u oblasti sprovođenja demokratskih reformi, posebna pažnja posvećana je favorizovanju državnog Telekoma i pokušajima da se Junajted Grupa istisne sa tržišta. Kao ilustraciju nedostatka medijskih sloboda, u izveštaju se navodi činjenica da je dnevni list "Nova" prinudno štampan u Osijeku.

„Jedan od problema sa kojim se Junajted Grupa suočila 2021. godine bila je nemogućnost štampanja novih novina „Nova“ u postojećim štamparijama u Srbiji, od kojih je većina tvrdila da nemaju kapacitet. Junajted Grupa je saopštila da je to dokaz cenzure, a ne tehničko pitanje“, piše u dokumentu.

U izveštaju se navodi da je kompanija „Telekom Srbija“, akcionarsko društvo u većinskom vlasništvu države, ostala najistaknutije sredstvo političkog uticaja na medijsko tržište.

„Iako je Zakon o medijima i informisanju iz 2014. godine nalagao državi da privatizuje sve medije u njenom vlasništvu, Telekom Srbija je, kao akcionarsko društvo, nastavio da poseduje i stvara nove medije, kao i da jača svoju poziciju provajdera kablovske televizije. Кomercijalna bitka između Telekoma Srbija i njegovog glavnog rivala, privatne Junajted Grupe, ima jake političke implikacije, jer je ova druga kompanija vlasnik dva glavna kritična TV kanala, N1 i Nova, kao i njihovog emitera kablovske televizije SBB. Budući da kablovska mreža Telekoma Srbije ne emituje kanale Junajted Grupe, njegovo nastojanje da pobedi svoje komercijalne rivale imalo je velike implikacije na slobodu medija u Srbiji“, navodi se u izveštaju.

Iz Fridom haousa navode da je bilo nekoliko kontroverzi u obračunu Telekoma protiv Junajted Grupe.

„U martu 2021. godine su se pojavili izveštaji da Telekom ima za cilj da sklopi komercijalno sumnjiv dogovor sa Telenorom Srbija, ranije u vlasništvu norveškog Telenora, ali trenutno češke investicione grupe PPF i eksplicitno da naudi SBB-u. Telekom je u julu kupio TV prava za englesku Premijer ligu za navodnih 600 miliona evra na 6 godina, što je 10 puta više od onoga što je Junajted Grupa je ranije platila ista prava. Stručnjaci su to videli kao pokušaj da se naudi Junajted Grupi oduzimanjem najpopularnijeg TV proizvoda, podržavajući politički uticaj SNS i predsednika Vučića u Srbiji i inostranstvu“, navodi se u dokumentu.

Sporan posao, prema izveštaju, predstavlja i kupovina kablovskog operatera Pošta NET.

„Telekom Srbija je takođe privukao pažnju akvizicijom državnog kablovskog operatera Pošta NET bez tenderske procedure. Na kraju, Telekom je preko svoje ispostave pokrenuo kanal Euronevs Srbija, stvarajući tako TV stanicu koja se smatra direktnom konkurencijom Junajted Grupi. Još jedan problem sa kojim se Junajted Grupa suočila 2021. godine bila je nemogućnost štampanja novih novina „Nova“ u postojećim štamparijama u Srbiji, od kojih je većina tvrdila da nemaju kapacitet. Junajted Grupa je saopštila da je to dokaz cenzure, a ne tehničko pitanje“, piše u dokumentu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend