31. mar 2019.

KRIK: Na lokalnim medijskim konkursima novac dobijaju mediji bliski vlasti

U protekle dve godine na lokalnim konkursima za medijsko sufinansiranje projekata od javnog značaja mediji bliski vladajućoj strukturi dobili su više od 260 miliona dinara, pokazuju zvanični podaci lokalnih samouprava u Srbiji, objavila je danas Mreža za istraživanje kriminala i korupcije (KRIK).

Novinarke KRIK-a Vesna Radojević i Marija Vučić promovisale su danas bazu Ke$formisanje na Fakultetu političkih nauka, zajedno sa novinarom BIRN-a Slobodanom Georgievim.

Po njihovom istraživanju brojni mediji u vlasništvu Radoice Milosavljevića dobili su više od 59 miliona dinara, a više od 45 miliona dinara za dve godine dodeljeno je medijima niškog biznismena Vidosava Radomirovića.

Gotovo 20 miliona dinara dobile su i TV Zona plus i ADD prodakšn u vlasništvu porodice direktora Bezbednosno-informativne agencije Bratislava Gašića.

Firma Srbija danas, koja stoji iza portala Srbijadanas.com sa još dva medija u vlasništvu, Novosadskom televizijom i listom Dnevnik, dobila je nešto manje od 13 miliona dianra.

Ubedljivo najviše novca dobila je mreža firmi Kopernikus, u vlasništvu Zvezdana Milovanovića, poverenika Srpske napredne stranke u Nišu, koja je preko svojih ćerki firmi dobila više od 65 miliona dinara.

Svemu tome treba pridodati još najmanje 18 miliona dinara za projekte koje je u nekim slučajevima podnosila i kiparska ofšro firma Kopenikus Systems, a koji su se realizovali na kanalima ove mreže.

Svake godine opštine u Srbiji na konkursima daju novac medijima koji bi trebalo da proizvode sadržaj od javnog interesa. Na konkurse se prijavljuju privatne firme i produkcije koje su vlasnici medija, ili imaju dogovore sa drugim medijima da kod njih objavljuju svoje sadržaje, a ta vrsta državne pomoći trebalo bi, prema pravilima, da bude namenjena boljem informisanju javnosti.

Prema podacima KRIK, koji je preko svog projekta Raskrikavanje, istraživao davanje sredstava na lokalnim konkursima, list Informer je dobio ukupno 14,9 miliona dinara, Srpski telegraf 17.282.000, Alo 11,4 miliona, a Kurir 850.000.

Zvanično ukinuta agencija Tanjug dobila je milion dinara, a portali Srbija danas 9.087.188 i Telegraf.rs 800.000.

Preuzeto sa danas.rs / Izvor: raskrikavanje.rs

Kako ukazuje Krik, u poslednje dve godine Informer je objavio 51 lažnu vest, Srpski telegraf 48, Alo 44, Kurir 32, Tanjug 18, Srbija danas 11, a Telegraf.rs pet.

Od lokalnih televizija, RTV Novi Pazar je dobila 45,6 miliona, Studio MAG iz Obrenovca 42.880.000, a Kopernikus RTV Raška 33.213.508 dinara. Beogradski Studio B je preko konkursa dobio 30.120.000, televizija Bel Ami iz Niša 29.938.000, RTV Kruševac 27.590.000, a televizija Rubin iz tog grada 25.164.000 dinara. Kompanija Medijska mreža doo iz Beograda dobila je 22.303.802, a lazarevački GMC trejd 22.178.000 dinara.

Novinar Slobodan Georgiev rekao je da je „prvi problem ovog režima što se trudi da svaku stvar okrene naopako“ i dodao da se „novac troši da neki mediji samo prežive, a drugi da se nagrade zbog svog rada“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend