23. jan 2017.

Nino Brajović: Nova medijska strategija do sredine godine

Tokom februara treba da bude formirana radna grupa za izradu nove medijske strategije, koja bi trebalo da taj posao završi do sredine 2017. godine, kaže za Cenzolovku državni sekretar za medije u Ministarstvu kulture i informisanja Nino Brajović.

Foto: Medija centar Beograd

Foto: Medija centar Beograd

Nova medijska strategija bi, prema njegovim rečima, trebalo da pomogne u stvaranju održivog ambijenta za rad medija, da omogući povećanje pomoći medijima iz javnih izvora, fer tržišnu utakmicu i zaštitu konkurencije.

Osim toga, njen cilj će biti i jačanje profesionalnih standarda u medijima kroz samoregulaciju, povećanje uloge novinarskih i medijskih udruženja, kao i osavremenjivanje medija nacionalnih manjina i podsticanje socijalnog dijaloga u medijima.

„Veoma važan deo strategije biće prepoznavanje značaja novih medija i njihovog razvoja. Medijska strategija treba da uvažava i potrebu za podrškom medijima koji proizvode medijski sadržaj na Kosovu i Metohiji i medija srpskog naroda u regionu“, ističe Brajović.

On kaže da se sa izradom nove medijske strategije kasni jer „prethodni rukovodeći tim Ministarstva nije počeo sa izradom nove, bili su izbori, a sektor informisanja u Ministarstvu kulture bio je do pre nekoliko nedelja i bez državnog sekretara“.

Prethodna medijska strategija, odnosno Strategija razvoja sistema javnog informisanja, doneta je 2011. godine i bila je na snazi do kraja 2016. godine.

Ovaj dokument, kojim je država definisala svoju strategiju u podršci medijima, omogućio je privatizaciju medija, kao i projektno sufinansiranje medijskih projekata, kojima bi trebalo da bude ostvarivan javni interes.

Neki od njenih ciljeva, koji su manje ili više ispunjeni na kraju petogodišnje primene strategije i dvogodišnje primene seta medijskih zakona, bili su i digitalizacija, podsticanje i očuvanje medijskog pluralizma, transparentnost vlasništva i sprečavanje medijske koncentracije.

1 komentar za: “Nino Brajović: Nova medijska strategija do sredine godine

  1. Dejan R. Popovic, dipl. inz.

    Tacno je, kako kaze Nino Brajović, novi državni sekretar za informisanje i medije u Ministarstvu kulture i informisanja, da se sa izradom nove medijske strategije kasni, mada je vaznost prethodne „Strategija razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji do 2016. godine“ – istekla prosle godine.

    Medjutim, prema clanu 22. stav. 1. tacka 1) vazeceg Zakona o elektronskim medijima,
    Regulatorno telo za elektronske medije utvrđuje Predlog strategije razvoja medijske usluge radija i audio-vizuelnih medijskih usluga u Republici Srbiji, i dostavlja je, poštujući zakonom predviđenu proceduru, Vladi na usvajanje.

    Iako je Regulator odavno, u predvidjenom roku, obavio prethodno navedeni ne-povereni posao, Vlada nije, iz nepoznatih razloga, usvojila ovu strategiju razvoja medijskih usluga?!

    23. јан 2017. at 19:46

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend