27. jun 2017.

Nisu pozvani glavni urednici Danasa, Kurira i Vremena

Nemanja Pajić: Kada neko pravi privatnu žurku, ima pravo da bira goste. Žarković: Možda se poziv negde izgubio. Radomirović: Pozvan sam nekoliko sati pre svečanosti. Lekić: I da sam pozvan na vreme, ne bih otišao

Svečanosti povodom inauguracije predsednika Aleksandra Vučića prisustvovala je većina glavnih i odgovornih urednika vodećih medija u Srbiji, sem urednika Danasa Dragoljuba Petrovića, Kurira Nemanje Pajića i Vremena Dragoljuba Žarkovića.

S obzirom da se predsednik, bar deklarativno, zalaže za slobodu medija i jednaka prava za sve novinare, postavlja se pitanje da li je odluka da određeni urednici ne budu pozvani na državnu svečanost vid diskriminacije prema pojedinim medijskim kućama.

– Ne, to su samo izuzeci koji potvrđuju pravilo da je Aleksandar Vučić predsednik svih građana Srbije. Čast izuzecima – kaže Slaviša Lekić, predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije. Glavni urednik Srpskog telegrafa Milan Lađević smatra da je poziv trebalo da dobiju urednici Danasa i Vremena, dok, kako kaže, Kurir to nije zaslužio. „Kurir se bavi svim drugim, sem novinarstvom. To je politički bilten“, navodi Lađević.

Glavni urednik Kurira Nemanja Pajić, pak, tvrdi da se nalazi u odabranom društvu i da nije pozvan jer radi u kritički nastrojenom mediju, dok glavni urednik Hepi televizije Milomir Marić tvrdi da su na proslavu pozvani svi.

– Ti što kažu da nisu dobili pozivnice su malo maštoviti. Pričinjava im se da su opozicija – kaže Marić u šaljivom tonu. On je prisustvovao svečanoj inauguraciji, koju su neki novinari nazvali i „privatnom zabavom“ Aleksandra Vučića.

– Kao glavni i odgovorni urednik Kurira isključivo se odazivam na događaje koji su u skladu sa tradicijom našeg naroda. Ovaj događaj nisam prepoznao kao takav. Kada neko pravi privatnu žurku, ima pravo da bira goste. Poziv za glavne urednike Danasa, Vremena i Kurira, verujem, nije stigao jer kao kritički mediji očigledno nismo po volji organizatora – smatra Pajić.

Glavni urednik Vremena, Dragoljub Žarković, nije potpuno siguran da pozivnicu od „njegove ekselencije Aleksandra Vučića“ na svečanost nije dobio, jer se redakcija Vremena trenutno seli na drugu adresu.

– Možda se poziv negde izgubio. Sada ne znamo ni ko nam je poštar, kaže Žarković i dodaje da bi išao na proslavu, da je poziv dobio, „čisto iz radoznalosti“.

Predsednik NUNS-a Slaviša Lekić dobio je pozivnicu u petak, na dan inauguracije. Kaže da ne bi otišao ni da je pozvan dan ranije, „jer ne ide na privatne zabave“.

– Zameram i kolegama koji su išli, navodno iz pristojnosti. Idiotluk je otići diktatoru na noge i vaditi se na pristojnost – izričit je Lekić. U nezgodno vreme, u petak, poziv na skup je dobio i predsednik Udruženja novinara Srbije Vladimir Radomirović.

– Poziv sam dobio nekoliko sati pre inauguracije. Zbog toga na proslavu ne bih došao čak i da sam tog dana bio u Beogradu, a ne na konferenciji koju je u Kopenhagenu organizovao Gugl, ističe Radomirović.

Predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Nedim Sejdinović poziv nije ni dobio, a kaže da ne bi išao ni da je bio pozvan. Niti ima razumevanja za one koji su bili.

– Sve kolege koje su prisustvovale tom cirkusu poslale su jasnu poruku da žele da sarađuju sa vlastima. U katastrofalnim uslovima u kojima radimo, gde se dramatično guše medijske slobode, tu vrstu poklonjenja ne razumem – izričit je Sejdinović.

Urednici pojedinih medija pak na vreme su dobili pozivnice, još početkom prošle sedmice. Glavni urednik NIN-a, Milan Ćulibrk, odazvao se pozivu i prisustvovao svečanosti.

– Nije to nikakvo dodvoravanje predsedniku, već profesionalna dužnost novinara i urednika koji su pozvani. Naš stav o vladajućoj garnituri izražavamo kroz tekstove. Kritični smo bili i prema prethodnoj, tako i prema sadašnjoj vlasti. Bićemo i prema budućoj, naglašava Ćulibrk. On kaže da vlast dosta greši u tome što medije razdvaja na „naše i njihove“ i da novinari ne bi smeli da se vode takvom logikom.

– Posao novinara je da istražuje i da razgovara. Radili bismo mi intervjue i sa Bratislavom Gašićem, i sa Nebojšom Stefanovićem, iako nas je tužio. Samo kada bi oni hteli da razgovaraju sa nama, ističe Ćulibrk.

Glavni i odgovorni urednik RTS-a Dragan Bujošević nije odgovarao na naše pozive i poruke sa pitanjem da li je dobio pozivnicu od Aleksandra Vučića, ali je na svečanosti bilo novinara ove medijske kuće i to ne samo kao izveštača, već ličnih gostiju predsednika. Programski direktor N1 Srbija, Jugoslav Ćosić, dobio je pozivnicu, ali nije bio u Beogradu za vreme inauguracije. N1 je, kako navodi, na svečanosti imala regionalnog predstavnika, Brenda Sadlera.

Glavni i odgovorni urednici Bete i Foneta, Dragan Janjić i Zoran Sekulić, dobili su lične pozivnice i prisustvovali svečanosti, kao i direktorka Tanjuga Branka Đukić. U svečanim toaletama viđene su novinarke Pinka, dok nekadašnja glavna i odgovorna urednica Politike i UNS-a, Ljiljana Smajlović, poziv nije ni dobila, ali bi, kako kaže, išla „jer je red“. I glavni i odgovorni urednik Večernjih novosti u ostavci, Ratko Dmitrović, bio je pozvan i prisustvovao je ceremoniji.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend