25. nov 2017.

Obradović: Nova Medijska strategija da omogući ravnopravnost

Nova Medijska strategija mora da omogući ravnopravnost svih aktera na medijskoj sceni, kada je reč o finansiranju i odnosu države prema medijima, izjavio je u Nišu novinar i bivši predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović.

On je, na sastanku predstavnika NUNS, Balkanske istraživačke mreže (BIRN) i Fondacije Slavko Ćuruvija sa predstavnicima lokalnih medija i institucija o idejama za novu Medijsku strategiju, rekao da je potrebno da nova strategija omogući i ravnopravan položaj svih kada je reč o konkurenciji na tržištu, koja, prema njegovoj oceni, sada „praktično ne postoji“.

Obradović je kazao da je za početak najbitnije da se preduzmu koraci da u izradi Medijske strategije učestvuju predstavnici novinarskih i medijskih udruženja i dodao da je nedostatak prethodne analize bila osnovna greška prethodne strategije.

On je kazao da je na dosadašnjim sastancima usvojen zaključak da strategija mora da uvaži promene koje su se u međuvremenu desile u medijskoj sferi, a koje se odnose pre svega na digitalizaciju i pojavu novih medija.

„Jedan od zaključaka dosadašnjih sastanaka na temu izrade Medijske strategije je da postojeća zakonska regulativa i nije tako loša i da je poblem u primeni. Nova strategija time pre svega treba da se bavi“, rekao je Obradović.

Koordinator programa u BIRN-u Tanja Maksić rekla je da ta organizacija „kandiduje“ pet oblasti za razgovor sa organizacijama civilnog društva kada je reč o izradi nove Medijske strategije.

„Smatramo da je najbitnije da Regulaciono telo za elektronske medije (REM) bude nezavisno telo, a ne organ države. U Savetu REM-a treba da budu profesionalci, a da se politička i državna tela isključe iz predlaganja kandidata za Savet“, kazala je Maksić.

Ona je dodala da BIRN smatra da nova Medijska strategija treba da omogući stabilan način finansiranja javnih medijskih servisa i da reši status preostalih medija u javnom vlasništvu – Tanjuga, Večernjih novosti i Politike.

Prema njenim rečima, strategijom treba predvideti formiranje Registra državnih davanja medija i urediti javna davanja medijima kao garant slobodnog razvoja tržišta.

Ona je dodala da nova strategija treba da omogući medijski pluralizam, a to je moguće samo uvođenjem pravila o medijskoj koncentraciji radi spračavanja ukrupnjavanja vlasništva.

Konsultativne sastanke na temu izrade nove Medijske strategije BIRN, NUNS i Fondacija Slavko Ćuruvija organizuju uz podršku Evropske unije u okviru projekta „Javni novac za javni interes“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend