21. dec 2016.

Po tužbi Južnih vesti poništen i „medijski konkurs“ u Nišu

Zbog brojnih nepravilnosti u prošlogodišnjem konkursu za sufinansiranje javnog interesa u Nišu, koje su utvrđene po tužbamaJužnih vesti i radija Banker, Upravni sud je poništio odluku gradskih vlasti i naložio da ponove proceduru.

Tako će uz poništenje konkursa, zbog pogrešnih poteza gradskih vlasti poreski obveznici u Nišu morati da plate i sudske troškove od još oko 140.000 dinara.

Sud je prihvatio tužbe Bankera i Južnih vesti u kojima je, između ostalog, navedeno da prilikom odlučivanja o raspodeli novca građana gradske vlasti nisu jasno obrazložile zbog čega kome daju koliko novca, ali i da su pojedini članovi konkursne komisije bili u sukobu interesa, jer su istovremeno radili za neke od medija koji su učestvovali na konkursu.

Zasada nema javne reakcije gradskih vlasti, pa nije poznato šta će se dalje dešavati.

Podsetimo, na ovom konkursu odluku o raspodeli novca donosila je tročlana komisija kojom je predsedavao Goran Vladković, vlasnik OK radija iz Vranja, a u njoj su bili i novinar Novosti Dušan Stojanović i novinarka agencije BETA i leskovačkog portala JugMedia Biljana Ljubisavljević.

Oni su najveći deo sume od 50 miliona dinara namenjenih javnom informisanju u Nišu, prema oceni Lokalnog antikorupcijskog foruma (LAF), raspodelili na veoma diskutabilan način.

Naime, više od 86 % novca dodelili su Televizijama Belami, Zona, Kopernikus i Narodnim novinama, medijima koji su u izveštaju Saveta Vlade Srbije za borbu protiv korupcije označeni kao mediji koji su „vlasnički, finansijski ili uređivački bliski vlastima“. Svi pomenuti mediji su tokom suđenja tvrdili da je odluka gradskih vlasti o raspodeli novca potpuno zakonski ispravna, i predlagali sudu da tužbu odbaci.

Posebno je sporno što uz ogromno interesovanje javnosti gradske vlasti nisu objavile kriterijume na osnovu kojih je novac raspodeljen, niti obrazloženje same konkursne komisije.

Konkursna komisija koja je odlučivala o raspodeli skoro pola miliona evra odlučila je da javnosti ne dozvoli uvid u svoj rad, pravdajući se tvrdnjom da bi to „usporavalo rad“.

Inače, Upravni sud je prošle nedelje već poništio i prošlogodišnji „medijski konkurs“ u Leskovcu, takođe po tužbi Južnih vesti.


B. G.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend