30. sep 2019.

Pokrajinski sekretarijat dobio sporove za vraćanje 60.000 evra od medijskih projekata

Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama je od 2011. godine dobio sporove za vraćanje novca u budžet protiv deset podnosilaca projekata koji su nenamenski potrošili ukupno 7.064.910,19 dinara, a koje su dobili na medijskim konkursima ovog sekretarijata, saznaje Udruženje novinara Srbije (UNS).

Pokrajinski sekretarijat, kojeg zastupa Pravobranilaštvo Autonomne pokrajine Vojvodine, tužilo je „Dnevnik“ Holding AD za novinsko izdavačku delatnost iz Novog Sada zbog nenamenskog trošenja 2.197.211,58 dinara iz budžeta za štampanje javnog glasila „Dnevnik“ u 2011. godini.

UNS-u je u Pravobranilaštvu rečeno da je Privredni sud u Novom Sadu 2015. godine obavezao „Dnevnik“ Holding AD da vrati novac u budžet i plati troškove postupka, ali da je vraćanje obustavljeno jer je ovo preduzeće bilo u stečaju.

„U stečajnom postupku usvojen je Unapred pripremljen plan reorganizacije (UPPR), te je naplaćeno potraživanje u iznosu od 4.497.182,29 dinara u korist APV“, rečeno je UNS-u u Pravobranilaštvu.

Na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za informisanje 2012. godine Medijski centar „Blu“ d.o.o. dobio je 150.000 dinara za projekat pod nazivom „Blu nedeljnik“, a koji je trebalo da bude realizovan na radiju „Blu“ iz Odžaka.

Privredni sud u Novom Sadu je 2016. godine u celosti usvojio tužbu Pokrajinskog sekretarijata za vraćanje novca zbog nepravdanja projekata Medijskog centra „Blu“ d.o.o. U Pravobranilaštvu je UNS-u rečeno da je u toku izvršni postupak za vraćanje novca u budžet.

Grupa građana „Moja Ruma“ je na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za sufinansiranje medijskih projekata 2014. godine dobila 200.000 dinara za projekata pod nazivom „RUMA INFO/10 minuta o Rumi“.

UNS-u je u Pravobranilaštvu rečeno da je tužba Pokrajinskog sekretarijata protiv Grupe građana „Moja Ruma“, zbog nepravdanja projekta, pred Osnovnim sudom u Novom Sadu 2016. godine usvojena u celosti.

Međutim, protiv Grupe građana „Moja Ruma“ vođen je izvršni postupak u Osnovnom sudu u Rumi, nastavljen, a zatim obustavljen pred javnim izvršiteljem zbog nemogućnosti naplate duga.

Pokrajinski sekretarijat tužio je PPG Marketing i distribuciju d.o.o. iz Beograda zbog nenamenskog trošenja 2.500.000 dinara koje je ovo preduzeće dobilo za projekat pod nazivom „Pres izdanja za Vojvodinu“ 2012. godine na konkursu ovog sekretarijata.

Prema presudi Privrednog suda u Novom Sadu iz 2016. godine tužba sekretarijata usvojena je u celosti. Međutim, PPG Marketing i distribuciju d.o.o. iz Beograda, kao i privredno društvo koje je osnivač ovog preduzeća brisani su iz Registra, zbog čega novac nije mogao biti vraćen u budžet.

Osnivač javnog glasila „Kikindske“ TNT novine i magazini d.o.o. iz Kikinde na medijskom konkursu Pokrajinskog sekretarijata 2013. godine dobio je 123.671,95 dinara za projekat pod nazivom „Kikindske na mađarskom“.

Ovo preduzeće iste godine dobilo je i 300.000 dinara za sufinansiranje projekata za podsticanja informativnog sadržaja „za obeležavanje nedeljnika ‘Kikindske’ i štampanje specijalnog izdanja novina“.

Zbog nepravdanja projekta Pokrajinski sekretarijat tužio je TNT novine i magazini d.o.o. iz Kikinde. Privredni sud u Novom Sadu je 2016. godine usvojio tužbu u celosti, a izvršni postupak koji se vodi kod izvršitelja u toku je, rečeno je UNS-u u Pravobranilaštvu.

Na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za informisanje Zavod za edukaciju i propagandu „Astra grup“ 2014. godine dobio je 265.000 dinara za projekat pod nazivom „Serijal od 6 TV emisija o crnogorskoj kulturi u AP Vojvodini pod nazivom Kamen u Ravnici“.

Sekretarijat je tužbom protiv Zavoda za edukaciju i propagandu „Astra grup“ tražio da vrati deo zbog nenamenskog trošenja novca, odnosno 234.000 dinara.

UNS-u je u Pravobranilaštvu rečeno da je Osnovni sud u Novom Sadu 2017. godine usvojio tužbu u celosti, a da je protiv ovog preduzeća u toku izvršni postupak.

Pokrajinski sekretarijat podneo je tužbu i protiv podnosioca Top FM Tim, koji je dobio 300.000 na konkursu ovog sekretarijata za sufinansiranje projekta javnog informisanja u 2011. godini za projekta pod nazivom „Dunjo moja“,.

Presudom Privrednog suda u Novom Sadu 2016. godine tužba sekretarijata usvojena je u celosti. Protiv Top FM Tima pokrenut je izvršni postupak pred Privrednim sudom u Pančevu, rečeno je UNS-u u Prabranilaštvu.

Na Konkursu za finansiranje projekata proizvodnje i emitovanja informativnih programa radio Srbobrana na srpskom i mađarskom jeziku Radio Srbobran d.o.o. je za tri projekata 2013. godine dobio ukupno 510.026,66 dinara.

Pokrajinski sekretarijat je tužbom, zbog nenamenskog trošenja novca, tražio da Radio Srbobran d.o.o. vrati 510.026,66 dinara u budžet. Tužbu je u celosti 2016. godine usvojio Privredni sud u Novom Sadu. UNS-u je u Pravobranilaštvu rečeno da izvršni postupak, koji se vodi pred izvršiteljem, pokrenut.

Preduzeće „Avalon“ d.o.o. za proizvodnju i trgovinu iz Odžaka je na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za sufinansiranje projekata informativnih sadržaja medija 2013. godine dobilo novac. Zbog nenamenskog trošenja 400.000 dinara sekretarijat je tužio ovo preduzeće.

Privredni sud usvojio je u celosti tužbu sekretarijata protiv „Avalon“ d.o.o. za proizvodnju i trgovinu iz Odžaka. UNS-u je u Pravobranilaštvu rečeno da je protiv ovog preduzeća u toku izvršni postupak, koji se vodi pred Privrednim sudom u Novom Sadu.

Vlasnik agencije za izdavanje novina APA-PRES Jovan Banjac iz Apatina je na konkursu Pokrajinskog sekretarijata 2012. godine dobio 150.000 dinara za projekat pod nazivom „Informisanje mladih u borbi protiv raznih poroka“.

Osnovni sud u Novom Sadu u celosti je 2018. godine usvojio tužbu Pokrajinskog sekretarijata protiv vlasnik agencije za izdavanje novina APA-PRES Jovan Banjac iz Apatina zbog nenamenskog trošenja dela sredstva. UNS-u je u Pravobranilaštvu rečeno da je tuženi uložio žalbu Višem sudu u Novom Sadu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend