12. jun 2020.

Pokrenut postupak protiv Televizije Šabac

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) odlučilo je da pokrene postupak za izricanje mere protiv Televizije Šabac, zato što se u programu te televizije oglašavala Ruska stranka izvan predizborne kampanje.

U programu Televizije Šabac objavljen je spot Ruske stranke u trajanju od 30 sekundi 29. februara, 1. i 3. marta, iako su izbori raspisani 4. marta, što je suprotno Zakonu o elektronskim medijima kojim je zabranjeno političko oglašavanje van predizborne kampanje.

Inače, Šabac je jedan od retkih gradova u Srbiji u kojem na vlasti nije Srpska napredna stranka.

Podsetimo, Savet REM-a je na istoj sednici, koja je održana u sredu, televiziji Hepi izrekao privremenu meru zabrane prikazivanja emisije „Goli život“ na nedelju dana, kao i meru upozorenja zbog emisije „Dobro jutro, Srbijo!“ u kojoj je vlasnik i glavni urednik „Informera“ Dragan J. Vučićević vređao glavnog urednika NIN-a Milana Ćulibrka.

Tema emisije u kojoj je bio Vučićević bila je distribucija dnevnih listova u privremenoj kovid bolnici na Sajmu. Ćulibrk je prethodno u „Utisku nedelje“ rekao da je to plaćeno državnim novcem, a potom uputio izvinjenje zbog te izjave, jer nije bila tačna. Voditeljka je tražila od Vučićevića da se uzdrži od uvreda jer urednik NIN-a nije prisutan, na šta on nije reagovao.

Ove mere televiziji Hepi izrečene su zbog povrede odredbi člana 50. i 51. Zakona o elektronskim medijima i člana 27. Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga (govor mržnje i povreda ljudskog dostojanstva).

Protiv televizije Hepi pokrenut je i postupak za izricanje mere i zato što je lider LDP-a Čedomir Jovanović vređao u emisiji „Dobro jutro, Srbijo!“ advokata Gorana Petronijevića i neimenovane članove Advokatske komore Beograda. Povod za gostovanje Jovanovića bio je prethodni verbalni sukob sa pevačicom Svetlanom Ražnatović u emisiji „Hit tvit“ na Pinku.

Na istoj sednici, Savet Regulatora je doneo odluku o obustavljanju postupka za izricanja mere protiv televizije Kopernikus zbog emisije Vladimira Đukanovića, funkcionera Srpske napredne stranke i narodnog poslanika, zato što je ona, u međuvremenu, ukinuta.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend