11. maj 2022.

Poverenik: U pristupu informacijama najzatvoreniji policija i banke

Poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović rekao je danas da su, za građane Srbije, i dalje za pristup informacijama najzatvorenije policija i banke.

Foto: N1

Martinović je za RTS naveo da, ako se gledaju ministarstva, građani najviše zahteva podnose ministarstvima unutrašnjih poslova i finansija.

Napomenuo je da, „po logici stvari“, čim se podnese više zahteva, samim tim ima i više nezadovoljnih odgovorima.

„Neću da kažem u velikom procentu, oni i postupaju po zahtevima, ali opet jedan nemali broj zahteva ostane neudovoljen i onda ima potrebu da se izjavi žalba povereniku“, rekao je Marinović.

Ukazao je da je posle MUP-a, prošle godine, najviše zahteva bilo Ministarstvu finansija, Ministarstvu građevinarstva i Ministarstvu zaštite životne sredine.

Prema njegovim rečima, prošle godine su najviše postupali po zahtevima građanima Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Ministarsvo kulture i informisanja.

„I nekako tradicija pokazuje svake godine da ta dva ministarstva spadaju u krug onih organa vlasti koji udovoljavaju zahtevima građana“, rekao je on.

Rekao je i da je institucija poverenika dobila novi mehanizam za pomoć građanima, odnosno da može da kažnjava sve koji ne daju informaciju, a trebalo bi da je daju.

„Oni su i do sad mogli da odgovaraju i odgovarali su, ali nije mogao poverenik da podnosi optužni akt prekršajnom sudu protiv njih nego je to mogla da radi samo upravna inspekcija koja to može i dalje“, rekao je Marinović.

Prema njegovim rečima, pošto to upravna inspekcija nije radila, onda su to radili građani.

Rekao je da tražioci informacija najčešće imajući advokate, te ukazao da se onda dolazima da umesto organa koji treba da goni naprimer nekog ministra, javno preduzeće, gradonačelnika, funkcionera, da to rade građani sa advokatima.

„Sada je poverenik dobio ovlašćenje da on podnosi zahtev i garantujem da ćete već u izveštaju poverenika za ovu godinu videti koliko je to promenilo sliku i koliko je poverenik podneo zahteva“, istakao je Marinović.

Naveo je i da će rukovodioci organa vlasti, odnosno ovlašćena lica za vođenje postupka po zahtevima za slobodan pristup informacijama u organima vlasti moći da budu kažnjeni zbog nepostupanja.
Rekao je da će sada poverenik izdavati prekršajni nalog na iznos od 30.000 dinara.

Napomenuo je i da će 16. maja početi kampanja „Neka ostane lično“, sa ciljem da mlade u Srbiji upozori na opasnosti sa društvenih mreža.

„Ideja je da lični podaci ostanu zaštićeni, da svi oni podaci koji nisu neophodni za ostvarenje nekog cilja ostanu zaštićeni, da se poštuje privatnost“, istakao je Marinović.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend