28. apr 2021.

Projektno finansiranje kao legalizacija propagande

Generalna sekretarka Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Tamara Filipović Stevanović i direktor Urban ina iz Novog Pazara Sead Biberović saglasili su se danas da je projektno sufinansiranje medija u početku bila dobra ideja koja se pretvorila u „legalizaciju propagandnog materijala“.

Oni su gostujući u emisiji „Cena medijske (ne)poslušnosti“ na radiju Sto plus istakli da su iskustva i analize iz ranijih godina pokazali brojne nepravilnosti i probleme koji nisu rešeni, a koji se konstantno ponavljaju.

„Smatram da su ključni problem komisije za ocenjivanje projekata. Ne postoje kriterijumi za izbor članova, pojavljuju se imena koja idu od grada do grada, a često su kandidati spornih udruženja koja nemaju ni sajt. Ne postoje ni protokoli rada komisija, a ni bodovna lista ili načini ocenjivanja projekata, što bi trebalo promeniti“, rekla je Filipović Stevanović.

Ona je dodala da na konkursima lokalnih samouprava sredstva često dobijaju mediji koji krše Kodeks novinara i da Novi Pazar, zbog toga, nije izuzetak u Srbiji.

„Novi Pazar je specifičan po tome što je uvek u samom vrhu po izdvajanjima za sufinansiranje medijskih projekata i da godinama unazad većinu novca sa tih konkursa dobija jedna televizija. Ove godine je Novi Pazar treći u Srbiji po izdvajanju za medijske projekte, ispred njega su samo Beograd i Niš“, istakla je ona.

Biberović, koji je i član Lokalnog antikorupcijskog foruma, kazao je da je to telo već dva puta reagovalo i upozoravalo na kršenje zakona i pravilnika zbog dodele novca iz budžeta Novog Pazara medijima koji krše Kodeks novinara.

„Imamo i situaciju da RTV Novi Pazar dobija mnogo novca građana i građanki i to za partijsku, odnosno, propagandu lokalne samouprave. Pored toga krše zakon i time se hvale, jer ispred svakog Dnevnika stavljaju napomenu da je to program koji je finansiran od strane Grada, a zabranjeno je koristiti ta sredstva za informativni program“, rekao je Biberović.

On je istakao da se politički uticaj na dodelu sredstava na medijskim projektima može videti i na primeru TV Sandžak, a da se „kako bi se sve zabašurilo, mrvice dodele i ostalim medijima“.

„Konkursi za sufinansiranje medijskih projekata moraju biti apsolutno transparentni, LAF je tražio da nam se dostave finansijski i narativni izveštaji, kao i predlozi projekata, kako bismo mogli da ocenimo za šta su mediji dobili novac poreskih obveznika i kako su ga potrošili, ali nam nisu odgovorili“, dodao je Biberović.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend