18. maj 2020.

REM i novinarska udruženja da spreče političku propagandu u izbornoj hronici

Biro za društvena istraživanja – BIRODI traži od Regulatorne agencije za elektronske medije (REM) da spreči fenomen „partijskih kamera“, tj. prikriveno reklamiranje izbornih lista u izbornom bloku u dnevnicima čime se krši član 47 stav 2 Zakona o elektronskim medijima kojime se od emitera zahteva da obezbede slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje.

Monitoring medija, koji BIRODI sprovodi, ukazuje da na početku izborne kampanje se ponavlja situacija koju beležimo od 2012. godine, a koja ostaje nesankcionisana. Naime, PR službe izbornih lista dostavljaju emiterima video materijale koji nisu medijski (saopštenje), već izborno-propagandni sadržaj (izjava sa visokim stepenom pozitivnog predstavljanja ili delovi spota) izbornih lista, koji se emituje u izbornim hronikama u dnevnicima emitera kao medijski sadržaj.

Tako se dešava da umesto da novinari u medijima pitaju, zapitkuju, analiziraju programe izbornih aktere i tako drže odgovornima učesnike izborne kampanje pružajući građanima relevatne informacije na osnovu kojih će oni moći da donesu odluku da li će i za koga glasati na izborima, mediji se suprotno članu 47. stav 2 pretvraju u sredstvo propagande, a od medijskih sadržaja reklame.

Takođe, pozivamo i novinarska udruženja da javnim obraćanjima članovima ukažu na neetičnost ovakvog postupanja, jer „partijske kamere“ su plod neetičkog ponašanja novianra, odnosno kršenja Kodeks novinara Srbije, u delu “Odgovornost novinara”, stav 7, kojim se od novinara zahteva da ne prihvataju emitovanje političke propagande.

Predlažemo da umesto emitovanja propagadnih sadržaja, mediji, odnosno njihovi novinari snime i emituju priloge čiji će sadržaj nastati kao rezultat odgovora predstavnika izbornih lista na pitanja koja su relevatna za građane, buduće glasače, a što će im pomoći pri donošenju izbornih odluka, a izbornih listama da predstave svoje izborne programe.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend