11. jun 2020.

REM zabranio emisiju televizije Hepi „Goli život“ na nedelju dana

Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) danas je zbog govora mržnje u emisiji „Goli život“ na televiziji Hepi izrekao privremenu meru zabrane prikazavanja te emisije na sedam dana. Hepiju je, istovremeno, izrečena i mera upozorenja zbog uvreda koje Dragan J. Vučićević, glavni urednik i vlasnik „Informera“ uputio glavnom uredniku nedeljnika NIN Milanu Ćulibrku, gostujući u jutarnjem programu.

Osim ovih odluka, članovi Saveta odlučili su i da se pokrene postupak za izricanje mera jer je lider Liberalne-demokratske partije u emisiji „Dobro jutro, Srbiju“ na istoj televiziji vređao advokata Gorana Petronijevića, a da pri tome voditelji nisu reagovali.

Predstavnici televizije Hepi koji su na ovoj sednici trebalo da se izjasne, po drugi put se nisu se pojavili, što je na sednici izazvalo komentare da se na taj način „nipodaštava“ rad REM-a.

Članova REM-a su, obrazlažući meru zabrane prikazivanje emisije „Goli život“ u kojoj je Mihajlo Ulemek vređao lidera LDP, naveli da su televiziji Hepi nedavno bile izrečene mere zbog njihovog programskom sadržaja, ali da se kršenje zakona i podzakonskih akata ponavlja na toj stanici.

U toj emisiji bilo je elementa govora mržnje na račun lidera Liberalne-demokratske partije Čedomira Jovanović, rekli su članovi Saveta.

Olivera Zekić na sednici je rekla da se problem ponavljanja emitovanja takvih sadržaja može rešiti jedino promenom zakona, odnosno da REM direktno naplaćuje kazne pružaocima medijskih usluga. „Nisam za zabranu televizijskih formata, jer je to vrsta cenzure“, rekla je Zekićeva.

Slobodan Cvejić, međutim, smatra da je potrebno zabraniti program televizije na više od 24 sata. „Ne mislim da se uvođenje drakonskih novčanih kazni može rešiti taj problem“, rekao je Cvejić, koji je naglasio da se upravo na ovom primeru vidi „kulminacija“ neefikasnosti izrečenih mera

Na sednici se polemisalo i da li je u slučaju vređanja glavnog urednika NIN-a Milana Ćulibrka u jutarnjem programu na televiziji Hepi reč o greški novinarke koja je vodila program ili pak uredniku koji je trebalo da prekine program.

Višnja Aranđelović istakla je da se na ovom slučaju vidi da je novinarka pokušala da „upristoji“ glavnog urednika Informera Dragana Vučićevića u emisiji, ali da su uvrede koje je on izrekao nedopustive, jer je Ustavom garantovano pravo na dostojanstvo. Smatra da je emisija „Goli život“ zaslužila strožu meru, zato što je reč o snimljenoj, a ne živoj emisiji.

Judita Popović kaže da bi pitala Milomira Marića, glavnog urednika televizije Hepi, da li su novinari te televizije oni „koji generišu takvu vrstu nastupa“ kod gostiju. „Reč je o sistematskom pristupu. Te emisije su koncipirane da dođe do incidenta. Ako postoji namera i da se pošalju političke poruke, to je veći problem“, rekla je Popović.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend