05. sep 2018.

Spornim ugovorom za “Žikinu šarenicu” Leskovac plaća medije bliske vlasti

Skoro pola miliona dinara, para svih Leskovčana, izdvojeno je za sve prateće sadržaje i samu realizaciju "Žikine šarenice" koja je u subotu na Televiziji Pink emitovana iz Leskovca. Pravnik Veljko Milić kaže da nije jasno koje su usluge plaćene ovoj medijskoj kući, dok eksperti ovakve ugovore lokanih samouprava i pojedinih medija vide kao način za direktno plaćanje televizija bliskih vlasti.

Foto: TV screeshot

Iz Leskovca je, povodom održavanja “Roštiljijade”, 1. septembra emitovana “Žikina šarenica”. Cifra od 342.000 dinara, koliko je sama realizacija emisije koštala sa PDV-om, prebačena je iz budžetske rezerve. Sporno je to što ugovoru fali definisan osnov, kaže Milić, pa nije jasno šta to Pink treba da uradi za taj novac.

Jedini opravdan osnov ovog ugovora bi mogao biti marketing, odnosno da se u emisiji na neki način reklamira turistička ponuda Leskovca. Međutim, to su usluge marketinga, pa bi onda TOL morala da sprovede javnu nabavku. Ovako ne navode osnov i to prolazi kao nabavka male vrednosti, koja je manja od 500.000 i nema obaveze za sprovođenjem postupka – kaže Milić.

Takođe, dodaje advokat, u potpunosti je iracionalno plaćati privatnoj televiziji za emitovanje svoje zabavne emisije, koju bi i inače emitovala.

Ipak, upravo je promocija “Roštiljijade” i Leskovca bila povod za realizaciju emisije, kako je prilikom obrazlaganja predloga gradskim većnicima rekao v. d. direktora Nebojša Kocić „na najgledanijem mediju na ovim prostorima“.

Realizacijom “Žikine šarenice” u Leskovcu na najbolji mogući način reklamiramo i afirmišemo grad i manifestaciju čime doprinosimo da na najposredniji način sliku o “Roštijijadi” i Leskovcu pošaljemo u svet i učinimo je vidljivom i zastupljenom na najgledanijim medijima sa ovih prostora – rekao je tada Kocić.

“Žikina šarenica”, koja se ranije emitovala na RTS-u, od marta 2018. godine emituju se na privatnoj televiziji Pink, koju mnoga medijska udruženja dovode u vezu sa Srpskom naprednom strankom i koja i sama u svojim informativnim emisijama ne krije pristrasnost prema ovoj političkoj opciji. SNS čini vladajuću većinu i u Leskovcu, a odbor u ovom gradu vodi gradonačelnik Goran Cvetanović.

Takođe, autor i voditelj emisije Živorad Žika Nikolić je od ove godine odbornik SNS u beogradskom parlamentu.

Skoro 200.000 za smeštaj ekipe i ozvučenje

Pored novca koji je uplaćen na račun Pink International Company, od novca građana plaćeno je i ozvučenje, kao i smeštaj za 62 člana tehničke ekipe.

Ozvučenje je koštalo 73.000 dinara, a ugovor je sklopljen sa firmom Music stop pro iz Beograda. Rezervacija smeštaja u ugostiteljskoj radnji Božidar Cakić PR iz Vlasotinca koštala je 124.000 dinara.

Sa 342.000 dinara koiliko je plaćena sama realizacija emisije dolazi se do cifre od oko pola miliona dinara, para svih poreskih obveznika koje su date za emitovanje „Žikine šarenice“ iz Leskovca.

Ugovori o poslovnoj saradnji – metod plaćanja podobnih medija

Iako je zakonom definisano da se mediji finansiraju konkursnim putem ili javnim nabavkama u posebnim slučajevima, predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Nedim Sejdinović kaže da postoji niz mehanizama za plaćanje podobnih medija.

Osim ugovora o saradnji, objašnjava Sejdinović, tu su i raznorazne direktne pogodne, donacije i sponzorstva. Ovakvim korumpiranjem medija, kaže Sejdinović, gubi se profesionalnost, ali i poverenje građana u novinare.

Po mom mišljenju, to je apsolutno protivzakonito, jer sredstva medijima treba da se dodeljuju putem konkursnog finansiranja ili putem javnih nabavki u iznimnim slučajevima. Ovo je jedan od načina finansiranja medija bliskih vlasti i to je razlog zbog čega su oni zapravo tako ponizni i zbog čega se krše svi mogući etički i novinarski kodeksi – kaže Sejdinović.

Dodaje i da se zapravo neuporedivo više novca medijima opredeljuje upravo po ovakvim i drugim osnovama, što je veoma loše.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend