07. dec 2017.

Televiziji Vladana Stefanovića najviše novca na konkursu u Bečeju

Najveći deo novca, milion i po od ukupno dva miliona opredeljenih sredstava po konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja u Bečeju, dobio je TV Bečej iza koje stoji Vladan Stefanović, poznat po bliskosti sa SNS – saopštili su danas Nezavisno društvo novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV).

Osnivač ove televizije je VTV Komnet koji je, kako su saopštili, imao i člana u bečejskoj komisiji, Vladimira Pavlovića, za koga ocenjuju da je „profesionalni“ člana komisija koje donose skandalozne odluke.

– On je svojevremeno isključen iz Nezavisnog društva novinara Vojvodine, jer je njegovo delovanje u komisijama „nespojivo sa ciljevima“ te organizacije – podsećaju u saopštenju.

Takođe podsećaju da iza TV Bečej stoji Vladan Stefanović, takođe uključen u „sistemsko obesmišljavanje konkursnog sufinansiranja“, koji je blizak SNS-u i u javnosti poznat po brojnim političko-medijskim aferama.

Povezane priče

NUNS i NDNV konstatuju da rezultati konkursa za sufinansiranje javnog interesa u sferi javnog informisanja u opštini Bečej predstavljaju „još jedan primer obesmišljavanja, karikaturalizacije i kriminalizacije tog zakonskog rešenja“.

– Karakteristika zloupotrebe konkursnog sufinansiranja medijskih sadržaja, koji se pretvorio u koruptivni mehanizam za finansiranje vlastima bliskih medijskih kuća i raznoraznih posredničkih agencija, jeste i organizovano delovanje sa vlastima povezane grupe tzv. medijskih stručnjaka, koji u pojedinim lokalnim samoupravama „odlučuju“ o trošenju novaca građana u medijskoj sferi, a u drugim dobijaju novac za svoju kooperativnost – ocenjenjuju u NUNS-u i NDNV-u.

U bečejskom slučaju, pored TV Bečej, novac (250.000 dinara) je prihodovao i lokalni Radio Active, iza kojeg stoji Ferenc Berček, potpredsednik udruženja RAB, poznat po učešću u mnogobrojnim komisijama za dodelu sredstava čije su odluke bile besramne i protivzakonite.

– Recimo, on je – između ostalog – bio i član komisije u Beogradu koja je ogromna sredstva dodelila režimskim medijima koji svakodnevno, na najdrastičniji način, krše Kodeks novinara Srbije, a upravo je poštovanje Kodeksa jedan od osnovnih kriterijuma za ocenu predloženog medijskog projekta i kapaciteta aplikanta. Članica komisije u Bečeju bila je Katarina Filipović, koja je predložena ispred RAB-a, što evidentno govori o sukobu interesa – navodi se u saopštenju ova dva novinarska udruženja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend