12. nov 2017.

Timeline: Donošenje medijskih zakona

U Srbiji je "uređivanje" medijske scene počelo 2009. godine, pod vlašću Borisa Tadića, donošenjem Zakona o javnom informisanju koji je možda i na najbolji način opisao demokratske domete vlastodržja Borisa Tadića, Demokratske stranke i njenih tadašnjih satelita.

Izmene ovog zakona usvojene su bez javne rasprave, što je naišlo na ozbiljne kritike udruženja novinara i medijskih stručnjaka. Koliko je ta rasprava bila neophodna i koliko su rešenja iz zakona bila sporna najbolje pokazuje činjenica da je Ustavni sud oko godinu dana kasnije poništio brojne odredbe ovog zakona.

Posle toga počinje epopeja donošenja medijske strategije i novog seta medijskih zakona. Strategija je usvojena 2011, a medijski zakoni su, nakon godina čekanja na njihovo usvajanje, izglasani po hitnoj proceduri 2014. godine.

Kako je tekao proces donošenja strategije, kao i izrada nacrta medijskih zakona zgodan je vodič ne samo kroz priču o smanjenju medijskih sloboda, već i kroz planove vlasti DS i SNS da medije ostave pod političkom kontrolom. Ujedno, to je i priča o ideološkom kontinuitetu vlasti DS i SNS u ovoj važnoj oblasti.

Na koji način su gotovo istrebljeni lokalni mediji u Srbiji, kako su i šta obećavali ministri i premijeri i kako su stvoreni sistemski preduslovi za politički uticaj na medije samo su neke od tema kojima se bavimo ove nedelje, dok čekamo novu medijsku strategiju.


Timeline pogledajte na sajtu Istinomera.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend