06. mar 2018.

Alo i Ozonpress prekršili kodeks novinara, javna opomena listu Palež

Dnevni list Alo, obrenovački Palež i čačanski portal Ozonpress prekršili su Kodeks novinara Srbije, odlučila je Komisija za žalbe Saveta za štampu na poslednjoj sednici.

Alo je prekršio odredbu Kodeksa novinara koja se odnosi na zaštitu privatnosti. Naime, Željko Veselinović je podneo žalbu Savetu za štampu zbog toga što je Alo objavio lične podatke, tačnije adrese, nekoliko kandidata za odbornike Skupštine Beograda sa liste “Dragan Đilas – Beograd odlučuje, ljudi pobeđuju”, među kojima i njegovu.

Drugi deo žalbe odnosio se na tvrdnje lista da je Veselinović rasista, na osnovu jednog njegovog tvita o Romima, za koji je naveo da je izvučen iz konteksta. Komisija, međutim, nije uspela da usaglasi odluku o tome da li taj tabloid je prekršio odredbu u vezi sa istinitošću izveštavanja.

Tekstom “Odbornica SNS-a se porodila u zatvoru” portal OzonPress prekršio je Kodeks novinara u delu zaštite privatnosti kao i odgovornosti novinara. Portalu je naloženo da odluku objavi u svom onlajn izdanju u roku od pet dana od dana dostavljanja odluke.

Niame, Udruženje medija i medijskih radnika podnelo je, uz saglasnost oca bebe koja se pominje u tekstu, žalbu Savetu za štampu, smatrajući da je, portal, zauvek „obeležio“ dete navodeći da je rođeno u zatvoru, što može da ima posledice po njegovu budućnost. Identitet deteta otkriven je, kako se navodi, objavljivanjem fotografija oca i majke, kao i komentarima čitalaca u kojima je otktiven i pol deteta, u tekstu pogrešno naveden.

Komisija Saveta za štampu izrekla je i javnu opomenu obrenovačkom listu Palež zbog tekstova“Vojin, Vidraga i Lozo trovali Zvečku i majdane ‘Komgrapa’”, “Da li Vladan i Miša ‘zakonito’ skladište otpad, šut,smeće…”, “Vlajković smenjuje Gutljaja?” i “Danijela Sinđelić i Simić štite trovače Vidragu, Loza, Romića” koji su objavljeni o advokatu Vladanu Vlajkoviću.

Objavljeni tekstovi su, po mišljenju Komisije, uvredljivi i sadrže ozbiljne, nikakvim dokazima potkrepljene, optužbe. Informacije su dobijene od izvora za koje i sam autor tekstova priznaje da su neprovereni, što ga, ipak, ne sprečava, da ih objavi, istovremeno ne pruživši osobi o kojoj piše priliku da odgovori na bilo koju optužbu.

Komisija je ocenila da list nije poštovao ni elementarne etičke principe profesije, te da su tekstovi objavljeni kako bi se Vlajković diskreditovao, čime je prekršena i odredba Kodeksa po kojoj je novinar obavezan da poštuje dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše.

Zbog svega toga, Komisije je odlučila da listu Palež izrekne javnu opomenu.

Zbog teksta “Borba za savski nasip: Beograđani odavde piju vodu, a svaka nelegalna vikendica ima septičku jamu!”, objavljenim na portalu Espreso, predstavnik Udruženja ljubitelja reke Save „Zeleni raj“ Vojislav Mandić podneo je žalbu Savetu za štampu navodeći da portal Espreso već duže vreme vodi kampanju protiv vlasnika objekata na obali Save.

Po mišljenju članova Komisije za žalbe, postoji nesporni javni interes da mediji pišu o objektima na obali reke Save koji nemaju građevinsku dozvolu i koji potencijalno ugrožavaju vodosnabdevanje Beograda. Odlučeno je da portal Espreso nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend