30. nov 2022.

Dezinformacija o naslovnici magazina Tajm uvezana sa ratom u Ukrajini

Od početka rata u Ukrajini, na društvenim mrežama je prisutno podvlačenje manipulativnih paralela između ruske invazije na Ukrajinu i NATO bombardovanje bivše Jugoslavije, kako bi se dodatno raspirio prisutan anti-zapadni narativ. Ovoga puta je u tu svrhu zloupotrebljena naslovna strana američkog magazina „Time” - „Bringing the Serbs to heel”, uz tvrdnju da je objavljena 1999. godine. Naslovnica je autentična, međutim, izdanje je objavljeno 1995. godine, a tema je bila bombardovanje Republike Srpske.

Na Fejsbuku se poslednjih dana ponovo deli čuvena naslovnica američkog magazina Time” sa naslovom Bringing the Serbs to heel – A massive bombing attack opens the door to peace”, uz netačnu tvrdnju da je objavljena 1999. godine. Dezinformacija je upotpunjena kontekstom u kojem se navodi da je povod za podsećanje to što Ukrajina saziva hitnu sednicu Saveta bezbednosti UN zbog napada na njene infrastrukturne objekte”.

 

Izvor: Facebook / Screenshot

 

Tačno je da je Ukrajina nedavno zatražila hitan sastanak Saveta bezbednosti Ujedinjenih nacija kako bi se razgovaralo o najnovijim ruskim udarima na objekte za proizvodnju električne energije.

Sporna naslovnica magazina Time”, međutim, nije objavljena 1999. godine i nema veze sa NATO bombardovanjem bivše Jugoslavije. Izdanje je objavljeno 11. septembra 1995. godine i tiče se NATO bombardovanja Republike Srpske. 

Snage Severnoatlantskog saveza (NATO) predvođene Sjedinjenim Američkim Državama 30. augusta 1995. godine započele su vojnu intervenciju u Bosni i Hercegovini, piše Al Džazira”. Povod za intervenciju bio je artiljerijski napad Vojske Republike Srpske na Sarajevo dva dana ranije, 28. augusta 1995. godine, kada su minobacačkom granatom kod Gradske pijace u Sarajevu ubijena 43, a teško ranjena 84 civila. Operacija NATO snaga pod nazivom Namerna sila” (Operation Deliberate Force”) u BiH počela je oko 2:00 sata ujutro 30. augusta 1995. godine i završila se 21. septembra 1995. godine, a uključila je oko 400 aviona i 5.000 ljudi iz 15 država sveta. Ispaljeno je više od 1.000 projektila. U bombardovanju je, prema podacima zvaničnih vlasti Republike Srpske, stradalo više od stotinu vojnika i civila.

Naslovnica se može pronaći u arhivi na veb sajtu magazina Time”.

Izvor: Time / Screenshot

Dezinformaciju o datumu spornog izdanja preneli su domaći tabloidi u martu ove godine. Informer” je 2. marta ove godine objavio tekst sa naslovom: Američki časopis ‘Time’ u jeku rata u tadašnjoj Jugoslaviji na naslovnoj strani objavio fotografiju bombardovanja uz jeziv naslov”.

U tekstu je objavljen i skrinšot sa društvenih mreža sa pogrešno prevedenim naslovomBringing the Serbs to heel” (Primorati Srbe na poslušnost) prevedeno je kao Pošaljite Srbe u pakao”, navodi Fake News tragač” koji se takođe bavio ovom temom.

Izvor: Informer / Screenshot

Za spornu naslovnu stranu magazina Time” u prošlosti se netačno tvrdilo i da ju je američka ambasada projektovala na svojoj zgradi u Moskvi. Stejt department je demantovao te navode za portal Raskrinkavanje.me” u martu ove godine.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend