14. okt 2020.

Empatija novinara na delu – najefikasnija u predstavljanju problema

„Srbija bez barijera“ trebalo bi da podrazumeva i da ne postoje barijere za parkiranje vozila osoba sa invaliditetom na za to označenim mestima.

U nedelji za nama ekipa emisije SAT je putem Radio-televizije Srbije emitovala veoma zanimljivu emisiju „Ko otima parking osobama sa invaliditetom?“ u kojoj je istraživala zašto se u tržnim centrima pojedinci uporno parkiraju na takav način.

Ovo je bio svojevrsni nastavak emisije „Kako slepi preživaljavaju u saobraćaju?“, emitovane početkom septembra, u kojoj je ekipa ove emisije posetila školu za učenike sa oštećenim vidom „Veljko Ramadanović“. Pokazali su kako se potpuno slepa deca snalaze u saobraćaju, skrećući pažnju široj javnosti koliko je bitno da svi poštujemo pravila pošto nismo svi isti niti svi imamo iste mogućnosti. Autor Mladen Alvirović je na nizu primera tokom emisije, sa povezom preko očiju, na veoma plastičan način ukazao na ovaj problem kojeg većina građana uopšte nije svesna.

Isti autor je u emisiji o zloupotrebi parking mesta, uz pomoć dva paraolmpijska šampiona u invalidskim kolicima, snimao i intervjuisao sve one koji bezobzirno parkiraju na ovakva mesta i pored jasnih znakova upozorenja. Likovi vozača i registarske tablice su bili zamagljeni zbog zaštite privatnosti, ali to nije moglo da sakrije sramotu mnogih koji su se pravdali ili se drsko ponašali, ne želeći da priznaju da su pogrešili. Snimljeni razgovori su odlična studija koja brojnim primerima prikazuje ovdašnju narav, vaspitanje, bahatost i sebičnost koji preovlađuju u odnosu prema našim sugrađanima i sugrađankama sa invaliditetom.

Parkinzi tržišnih centara uveli su praksu jasnog označavanja parking mesta za osobe sa invaliditetom koja su locirana pored samog ulaza u trgovine. U početku označeni uobičajenim natpisom i bojom, vremenom su nadograđeni pitanjem: „Da li stvarno želite moje mesto?“.

Nažalost, ni ovakvi upečatljivi slogani nisu brana da se u sve većem broju tržnih centara ova mesta zloupotrebljavaju za parkiranje vozača kojima je teško da prošetaju par koraka više. Problem je što se vidljivim označavanjem ovih mesta dobra volja rukovodstva tržnih centara okončava, jer oni ne žele da ulaze u konflikt i na taj način se zameraju kupcima koji svoje četvtorotočkaše tako parkiraju.

Zato je hvale vredan primer Mladena Alvirovića da na neuobičajen način osvetli ovaj problem i učini ga maksimalno vidljivim na gledanom prvom programu javnog medijskog servisa. Njegov autorski pristup u ovoj prilici me je podsetio na način kako su to nekada na televiziji B92 radili Dušan Čavić i Dušan Šaponja u zanimljivom dokumentarističkom maniru.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend