19. sep 2018.

Kada bitka za dečije živote preraste u obračun

U članku „Sergej mulja sa novcem za bolesnu decu“ novinari Srpskog telegrafa tvrde da Fondacija „Podrži život“ skuplja novac za jedno dete kome „pomoć nije potrebna jer se leči besplatno u Americi“. Za svega nekoliko sati stigao je demanti i od humantirane organizacije čiji je osnivač glumac Sergej Trifunović, ali i od roditelja deteta koji su se našli u sred medijskog obračuna sa glumcem.

Nakon prikupljenog novca za lečenje Dušana Todorovića prorežimski mediji ne prestaju da diskredituju rad Fondacije “Podrži život” preko koje je prikupljen deo sredstava.

Srpski telegraf navodi: “Na spisak petoro mališana za koje je Vlada Srbije uplatila 250.000 evra stavili devojčicu koja se od maja leči u Memfisu o trošku američke klinike. Fondacija Sergeja Trifunovića „Podrži život“ obmanula je državu i javnost jer je na spisak dece kojoj je hitno potrebna pomoć stavila i devojčicu Petru Petrović (6) iz Vladičinog Hana, koja se već uveliko besplatno leči u SAD.” 

Da Petra nije “stavljena na spisak” ovih dana, već krajem prošle godine kada su se Petrini roditelji prvi put obratili Fondaciji zbog potrebnih sredstava za lečenje, za Raskrikavanje su potvrdili i Fondacija „Podrži život“, ali i tetka devojčice, Svetlana Bogdanović.

Ugovor sa fondacijom nije prekinut jer se ne zna da li će novac biti potreban zbog kontrola koje slede, ali jeste naša greška što nismo prijavili promenu klinike na vreme. Nismo ni razmišljali o tome zbog agresivnog napredovanja Petrine bolesti. Petra je otišla krajem maja u Ameriku. Ja sam se u međuvremenu čula samo sa upravnikom fondacije Ratomirom Antićem i obavestila ga da ne uplaćuje više novac na račun klinike u Instanbulu jer nismo zadovoljni lečenjem, ali nismo znali da li će dete da ode za Ameriku ili neće, čekali smo odgovor”, navodi Svetlana Bogdanović.

Srpski telegraf dovodi u pitanje “kome će pare na kraju otići (ili su već otišle)” i tvrdi da se “svi građani koji su slali uplate da pomognu ovoj teško bolesnoj devojčici sada se osećaju poniženo i prevareno”, dok je zapravo jedini novac koji je fondacija uplatila za Petrino lečenje bilo 10.000 evra u martu ove godine koje su završile na računu klinike “Acibadem” kada je, kako kaže Svetlana Bogdanović, klinika zbog duga htela da prekine lečenje.

Takođe, uplaćeni novac preko SMS poruka ili tekućih računa ne ide ni na čiji lični račun, već postoji dinarski i devizni račun Fondacije koji je isti za svako dete.

Srpski telegraf navodi: “Upravnik fondacije Ratomir Antonović, u trenutku razgovora nije ni znao da se Petra trenutno besplatno leči u bolnici u Memfisu. Na pitanje zašto ljude i dalje pozivaju da uplate novac za njen odlazak u bolnicu, Antonović odgovara da sajt nisu stigli da preurede zbog mnogo obaveza.” 

Antonović je za Raskrikavanje rekao da su to totalne neistine.

„Naravno da sam znao i dao sam informaciju da smo u kontaktu sa roditeljima i Petre Petrović i sa njenom tetkom koja je ovde u Srbiji. Oni su nas samo sa zakašnjenjem obavestili o promeni klinike. To je potpuno netačno rečeno. Roditelji su se nama izvinili, oni su bili u haosu, životno im je ugroženo dete. Srpski telegraf to odma izvuče iz konteksta, a mi smo u vezi sa tim dali zvanično saopštenje”, rekao je Antonović.

zvaničnom saopštenju Fondacija zahteva da Srpski telegraf objavi demanti, u kome navode pisanu izjavu Petrinog oca Perice Petrovića kao i da će “shodno novonastalim okolnostima, Fondacija „Podrži život“ prikupljena sredstva preusmeriti na ostalu bolesnu decu, uz obavezivanje da će snositi potencijalne troškove lečenja Petre Petrović, kao i troškove koje ona može imati tokom boravka u SAD i eventualnih putnih troškova”.

Majka male Petre, Jelena Petrović za Raskrikavanje demantuje i tvrdnje Srpskog telegrafa da su oni navodno izjavili da su uporno pokušavali da obaveste Fondaciju o novonastaloj situaciji, kao i da Fondacija nije imala vremena za njih.

Iz redakcije Srpskog telegrafa do trenutka objavljivanja ovog teksta nismo dobili potvrdu da li su verno preneli citate Petrine porodice, kao ni objašnjenje zašto su uprkos obećanju novinarke Srpskog telegrafa objavljene Petrine fotografije.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend