09. jan 2019.

Više od 700 laži na naslovnim stranama tri tabloida u 2018. godini

Pišu Jelena Đorđević, Vesna Radojević

Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažne odnosno neutemeljene vesti. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza. Do ovih podataka novinari Raskrikavanja došli su pregledom svih naslovnih strana u 2018. godini ova tri tabloida kao i uočavanjem trendova kroz celu prošlu godinu. Estradne i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.

02. jan 2019.

Koje su sve ratove najavljivali tabloidi u 2018. godini?

Piše Katarina Živanović – Miloš D. Miljković
IZVOR Danas

Informer i Srpski telegraf su tokom 2018. godine u 265 navrata najavljivali ratove i sukobe na naslovnim stranama. Najveći broj ratova vodili smo sa „ustašama“ (47 puta), a potom sa „Šiptarima“ (30 puta).

08. dec 2018.

Milioni dinara za prenošenje agencijskih vesti

Piše Vesna Radojević

Na čitave dve strane jučerašnjeg tabloida Srpski telegraf našli su se promotivni tekstovi o hotelu „Putnik“ na Kopaoniku i proizvodima kompanije „TDM“, koji nisu obeleženi kao reklama. Za razliku od tih članaka, prepisanu vest agencije Tanjug o predstavama za decu u „novogodišnjem trolejbusu i tramvaju“ potpisuju kao svoju koju je finansirao grad Beograd. Kompanije i Srpski telegraf nisu odgovorili na pitanja Raskrikavanja.

04. dec 2018.

Novinarstvo kao uslužna delatnost: Promocija državnih organa za lepe pare, ali da to čitaoci ne znaju

Piše Zoran Strika

Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine zaključila je sporazume sa izdavačem Srpskog telegrafa i Repulika.rs, kao i sa kompanijom Ringier Axel Springer, koja stoji iza Blica. Tekstovi su plaćani po 63.000 dinara, ali nigde nije naznačeno da su promotivni. Te tekstove prenosili su i mediji koji nisu imali ugovore sa Upravom

21. okt 2018.

Poverljivi podaci sve češće na naslovnicama tabloida

IZVOR N1

Informacije sa saslušanja bivšeg predsednika Srbije Borisa Tadića, koji je dao iskaz SBPOK-u povodom smrti gardista u kasarni na Topčideru, pojavile su se u jednom tabloidu. I to nije prvi put. Poverenik za informacije od javnog značaja smatra da je u pitanju pojava koju je lako razotkriti, ali da će teško biti iskorenjena.

16. okt 2018.

Đilas podneo prijavu protiv Vučićevića i Ignjatovića

Beta
IZVOR N1

Dragan Đilas, bivši gradonačelnik Beograda i jedan od osnivača Saveza za Srbiju podneo je Višem javnom tužilaštvu u Beogradu krivičnu prijavu protiv urednika dnevnog lista Informer Dragana J. Vučićevića i Aleksandra Ignjatovića zbog, kako je naveo, govora mržnje.

11. okt 2018.

Agenti Sergej i Kesić

Piše Saša R. Živić
IZVOR Danas

Ko sam ja da kvarim belinu ovog papira – ja, kome su svi proizvodi tipografije svetinje koje čitam sa strahopoštovanjem, nikada ih ne dovodeći u pitanje i nikada im ne nalazeći manu, kriveći svoju pamet što neke ne razumem i što su mi dosadni?

19. sep 2018.

Kada bitka za dečije živote preraste u obračun

Piše Jelena Đorđević

U članku „Sergej mulja sa novcem za bolesnu decu“ novinari Srpskog telegrafa tvrde da Fondacija „Podrži život“ skuplja novac za jedno dete kome „pomoć nije potrebna jer se leči besplatno u Americi“. Za svega nekoliko sati stigao je demanti i od humantirane organizacije čiji je osnivač glumac Sergej Trifunović, ali i od roditelja deteta koji su se našli u sred medijskog obračuna sa glumcem.

13. sep 2018.

Zloupotrebom anonimnih izvora do tiraža

Piše Marija Vučić

U pauzama hvaljenja politike Aleksandra Vučića i napada na opoziciju, morbidnim izveštajima o crnoj hronici i najavama ratova i haosa, na naslovnicama Srpskog telegrafa se nađu Tramp ili Putin i njihove „akcije” u vezi s Kosovom. U broju od utorka došla je na red priča o tome da dvojica lidera prave Veliku Srbiju za pet godina. Sve o tom velikom planu im je navodno ispričao zapadni diplomata koji im je, kako navode, i ranije davao informacije koje su se „ispostavile kao tačne”. Problem je, međutim, što ni te ranije informacije nisu bile tačne, a pisanje Srpskog telegrafa o ovom „planu" demantuju i u Ambasadi SAD.

25. jul 2018.

Tablodi: Vučićev život opet visi o koncu

Piše Vesna Radojević

Od kada je na naslovnoj strani prorežimskog tabloida Informer Vučić osvanuo sa omčom oko vrata prošle su na desetine sličnih naslovnica o njegovoj navodnoj ugroženosti. Raskrikavanje je više puta pisalo o tome da su ovakvi tekstovi uglavnom neutemeljeni i puni dezinformacija, ali i o tome da državne institucije nikada nisu reagovale što zbog eventualne ugroženosti što zbog podizanja panike. Ovih dana za Alo i Srpski telegraf Vučićev život je opet u rukama „zle opozicije i ekstremista koji žele da sruše vlast dok se Vučić bori za Srbiju.“

28. jun 2018.

Crowdfunding kampanja albanskih narko-dilera

Piše Marija Vučić

Skoro nedelju dana od utakmice sa Švajcarskom, nakon koje su dvojica igrača albanskog porekla kažnjena zbog pokazivanja simbola dvoglavog orla, srpski mediji nastavljaju sa raspirivanjem mržnje. U izdanju od utorka, Alo, Kurir i Informer tvrde da novac za njihovu kaznu plaća albanska mafija, ali nakon bombastičnih naslova u tekstovima nema ni reči koje bi tu tvrdnju potkrepile.

22. jun 2018.

Javne opomene Saveta za štampu medijima finansiranim iz budžeta

Piše Vesna Radojević

Kriza oko potencijalne smene lokalnih vlasti u Paraćinu prelila se i u medije, te se od ukupno 13 žalbi Savetu za štampu pet odnosilo na Paraćin. Na poslednjoj sednici Saveta portal Paraćin online dobio je tri javne opomene, a portal Pink dve zbog kršenja Kodeksa novinara prilikom izveštavanja o lokalnim vlastima u ovom gradu.

21. jun 2018.

Za šest meseci „Informeru“, „Srpskom telegrafu“ i portalu Srbija Danas 13 miliona za medijske projekte

IZVOR UNS

Na konkursima za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa listovima „Informer“ i „Srpski telegraf“ i portalu srbijadanas.com dodeljeno je oko 13 miliona dinara za prvih šest meseci ove godine, uprkos tome što je monitoringom Saveta za štampu u prošloj godini zabeleženo više od tri hiljade prekršaja novinarskog kodeksa u ovim medijima.

05. jun 2018.

Srpski telegraf drastično prekršio etički kodeks

Objavljivanjem uznemiravajućih fotografija tela i povreda na glavi ubijene Jelene Marjanović na naslovnoj strani današnjeg broja dnevni list „Srpski telegraf“ drastično je prekršio Kodeks novinara Srbije, koji zabranjuje novinarima da koriste neprimerene, uznemiravajuće, pornografske i druge sadržaje koji mogu imati štetan uticaj na decu.

05. jun 2018.

Kako je sahranjen Kodeks: zloupotreba ubistva pevačice zarad tiraža

Piše Marija Vučić

Iako ubica pevačice Jelene Marjanović još uvek nije otkriven, a protiv jedinog osumnjičenog još uvek nije gotova ni optužnica, tabloidi nastavljaju da krše pretpostavku nevinosti, zakon i novinarski kodeks. U istom danu, Alo i Srpski telegraf donose potpuno različite spekulacije o ubicama - dok Alo prenosi tvrdnje da je ubica izvesni političar i navodni sponzor pevačice, Srpski telegraf obaveštava čitaoce “Ovako je Zoran smrskao glavu Jeleni”.

29. maj 2018.

Milioni sa medijskih konkursa za Srpski Telegraf i Informer

Piše Anđela Milivojević
IZVOR CINS

Provladini tabloidi Srpski telegraf i Informer dobili su ukupno 23,05 miliona dinara kroz konkurse za medije, uprkos čestom kršenju Kodeksa novinara Srbije. Komisije koje su odlučivale o dodeli novca zanemarivale su opomene koje im je izricao Savet za štampu

18. maj 2018.

Beogradski medijski konkurs: Milioni za hvaljenje vlasti

Piše Snežana Đurić

Najveći deo državnog novca namenjenog profesionalnom informisanju od značaja za sve građane Beograda na prošlogodišnjem konkursu dobili su prorežimski mediji, od koji su neki otvoreno naveli da će za taj novac promovisati uspehe lokalne vlasti. Čak 15 miliona dinara dodeljeno je tabloidima Informer, Srpski telegraf i Alo, koji su u projektima eksplicitno naveli da će…

Send this to a friend