01. jan 2023.

Savet za štampu: Srpski telegraf prekršio kodeks tekstovima o Radomiru Lazoviću

Кomisija za žalbe Saveta za štampu jednoglasno je utvrdila da je Srpski telegraf prekršio kodeks novinara u tekstovima u kojima se pominju poslanik Skupštine Srbije Radomir Lazović i njegov otac, objavilo je Udruženje novinara Srbije.

Lazović se žalio na tekst objavljen na naslovnoj stranici dnevnog lista Srpski telegraf i na sadržaj koji je dan kasnije u njegovom onlajn izdanju Republika, u kojem je on predstavljen kao deo kriminalne organizacije Veljka Belivuka, kome se sudi za niz ubistava. Poslanik je poslao demanti, ali ga redakcija Srpskog telegrafa nije objavila, sa obrazloženjem da je u spornom tekstu reč o mišljenju, a ne o činjenicama, i da se ne može objaviti demanti na nešto o čemu je bilo reči u skupštinskoj raspravi.

Lazović je žalbu Savetu za štampu uputio i na tekst u kome se navodi da je „njegov otac silovao Amerikanku“. Taj tekst je, kako je preneto, usmeren na to da ga uvredi objavljivanjem neproverene informacije iz anonimnog izvora, pogrešno je navedeno ime njegovog oca i ukazano je da ne postoji javni interes za objavljivanje ove informacije.

Predstavnica Lokal presa u Кomisiji za žalbe Nadežda Budimović rekla je da je taj tekst primer kako se ne sme raditi u novinarstvu i kako se zloupotrebljava posedovanje medija i mogućnost da se javnom rečju utiče na gradjane.

Pored toga, UNS je naveo da je Komisija za žalbe jednoglasno odlučila da su Pećinačke novine prekršile poglavlje Odgovornost novinara Кodeksa novinara Srbije zbog odbijanja da objave demanti Demokratske stranke na saopštenje Srpske napredne stranke u kojem se pominju Demokratska stranka i poljoprivrednici te opštine. Predsednik Opštinskog odbora Demokratske stranke u Pećincima Nikola Mašić je u žalbi naveo da je u tom tekstu nekoliko neistina, a list nije hteo da objavi demanti.

Ta žalba je, po rečima predstavnice Nezavisnog udruženja novinara Srbije u Кomisiji za žalbe Tamare Skrozze važna jer, kako je rekla, često ima objavljivanja saopštenja jedne strane, a izostavljanja stava druge.

Komisija za žalbe odlučila je jednoglasno i da je Glas Zapadne Srbije u tekstu „Da nije smešno, bilo bi žalosno – Čačanke doživele da ih predvodi Pavle Jelesiljević“ prekršio tačku Кodeksa o etici i kulturi javne reči koja pripada poglavlju Odgovornost novinara. Žalio se upravo aktivista Pavle Jelesiljević koji je naveo da su u tekstu na tom portalu objavljene mnoge neistine i da mu nije pružena prilika da to demantuje.

Кomisija je odlučila i da redakcija portala Alo nije prekršila Кodeks jer je objavila snimak čoveka koji je komentarisao Svetsko prvenstvo u fudbalu.

Darko Gedžić žalio se zbog toga što ga je novinar portala Alo snimio, ne rekavši mu da će ovaj razgovor biti objavljen na Jutjub kanalu te medijske kuće i da je zamolio redakciju da ukloni video-snimak zbog problema koje bi mogao imati na poslu, ali da to nije učinjeno.

Redakcija Alo je u odgovoru navela da se iz snimka vidi da je sagovornik sam prišao i da mu je bilo jasno da će biti snimljen, a to što govori objavljeno.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend