25. jan 2019.

Savet za štampu: Netačne tvrdnje direktora „Srpskog telegrafa“

Upravni odbor Saveta za štampu odbacio je, kako se navodi, potpuno netačne i proizvoljne tvrdnje direktora "Srpskog telegrafa" Saše Milovanovića da Savet za štampu laže u vezi sa brojem prekršaja Kodeksa novinara u tom mediju, odnosno da ostrašćeni novinari "Vremena“ lažno predstavljaju rezultate.

Milovanović je na konferenciji za medije u sredu, između ostalog, rekao da se Savet meša u uređivačku politiku tog lista i da se čak 800 njihovih prekršaja odnosilo na PR tekstove, koji se kod drugih ne beleže.

Savet za štampu je od avgusta do decembra prošle godine zabeležio ukupno 769 tekstova kojima je „Srpski telegraf“ prekršio Kodeks, pa je nejasno kako je Milovanović utvrdio da je bilo 800 PR tekstova, navodi se u saopštenju Upravnog odbora Saveta.

Dodaje se da je istina da u tom listu ima dosta tekstova koji, po proceni Saveta za štampu, nisu jasno označeni, utoliko pre što list takve tekstove potpisuje sa S.T. (Srpski telegraf), što je u suprotnosti sa članom 7 poglavlja „Odgovornost novinara“.

Savet za štampu slične prekršaje beleži i u drugim medijama, a u „Srpskom telegrafu“ su, kao i u ostalim dnevnim novinama, zabeležni i brojni drugi prekršaji Kodeksa, stoji u saopštenju.

Najmanje prekršaja u Politici

Upravni odbor Saveta za štampu navodi i da je apsolutno netačna tvrdnja Milovanovića da mediji koji su „po volji“ Saveta nijednom nisu prekršili Kodeks.

Naglašava se da Savet za štampu monitoring dnevnih novina radi poslednje četiri godine i nikada se nije dogodilo da utvrdi da neke od njih nisu nijednom prekršile Kodeks, a precizira se da je najmanje prekršaja, 36, prošle godine zabeleženo u „Politici“.

Svi ti podaci dostupni su na sajtu Saveta za štampu, a sve kolege uvek mogu da zatraže i dodatna objašnjenja ili infomacije, kao i da iznesu svoje primedbe na rezulate, ali to ne podrazumeva saopštavanje netačnih podataka i neosnovano optuživanje kolega koji rade monitoring, navodi Upravni odbor Saveta.

Cilj Saveta za štampu nije da bilo koga optužuje ili osuđuje, a najmanje da utiče na uređivačku politiku medija, već želi da ukaže na greške, kako bi unapredio kvalitet medijskih sadržaja i etičke i profesionalne strandarde, a u tom teškom poslu očekuje podršku i saradnju kolega, stoji u saopštenju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend