01. jul 2022.

Objektiv prekršio Kodeks novinara Srbije pisanjem o uredniku Danasa Vukašinu Obradoviću

Savet za štampu jednoglasno je usvojio žalbu urednika Vukašina Obradovića koju je tom telu uputio povodom pisanja lista Objektiv.

Foto: mc.rs

U Obradovićevoj žalbi navodi se da je je dnevni list Objektiv u štampanom i onlajn izdanju prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije koje se odnose da istinitost izveštvanja, odgovornost novinara i novinarsku pažnju.

Sporan tekst, pod naslovom „Novica Tončev naručio tekst protiv Danila“ objavljen je 16. juna.

U njemu se navodi da je ministar bez portfelja i potpredsednik SPS-a Novica Tončev „finansijer lažnog medijskog eksperta Vukašina Obradovića“, naručio tekst kojim urednik Danasa „napada sina predsednika Srbije Aleksandra Vučića, Danila Vučića“.

„U tekstu nisu poštovani elementarni profesionalni standardi, jedini izvor je neimenovan, nisu predočeni dokazi za tvrdnje, između ostalog, o tome da je Novica Tončev naručio tekst ni da autor teksta prima „mesečnu apanažu“ od njega“, navodi se u žalbi.

„U pitanju je tipičan primer odnosa prodržavnih tabloida prema medijima koji im nisu naklonjeni i čije im izveštavanje sveta. A kao posledicu imamo to da je u nizu jutarnjih programa televizija upozoravano de će javno biti objavljeni podaci o deci Vukašina Obradovića, što je posebno jeziva dimenzija u ovoj priči“, ocenila je na sednici članica Saveta novinarka Tamara Skrozza.

Prema njenim rečima, deca novinara nisu isto što i deca visokih državnih funkcionera objasnivši da se porodice funkcionera nalaze „pod reflektorom javnosti“, jer se preko njih može vršiti uticaj na iste, zbog čega je ovakav odnos medija nazvala „neprihvatljivim izjednačavanjem“.

Ona je napomenula da ovaj ispad predstavlja ozbiljno kršenje prava na privatnost, prava na bezbednost i pretnje.

Članica Saveta Jelka Jovanović upozorila je da je u kampanji protiv Obradovića uzela učešće i bivša državna sekretarka u Ministarstvu unutrašnjih poslova Dijana Hrkalović, i uprkos tome što urednik Danasa nema nikakve veze sa unutarstranačkim sukobima u SNS-u i klanovima.

Objektiv je u spornom tekstu između ostalog naveo da su Obradović i Tončev „stari poznanici sa juga Srbije“, zbog čega je Obradović često u opozicionim medijima štitio ministra poznatog po brojnim aferama, a da „zauzvrat, bahati ministar odvaja mesečnu apanažu za Obradovića, koju je ovaj put izdašno uvećao“.

To je objavljeno nakon kolumne urednika Danasa od 14. juna pod naslovom „Tramp Junior, Hanter Bajden i Danilo Vučić“, u kojoj je izneo tvrdnje da i u najrazvijenim zapadnim zemljama novinari pišu o članovima porodica najviših državnih funkcionera, ali da samo Vučić to koristi kao izgovor da ne daje intervje jednoj grupi medija.

Kolumna je napisana nakon napada funkcionera SNS-a na ministarku energetike Zoranu Mihajlović, posle intervjua koji je dala za list Nova.

„Svuda su članovi porodice najviših državnih funkcionera pod budnim okom javnsoti, o Hanteru Bajdenu se pisalo i o njegovom privatnom životu, aferama, ovi tabloidi koji sada napadaju, vrlo su rado prenosili šta se pisalo o Čelsi Klinton. To je teško osporivo. Danila Vučića zloupotrebljava jedino njegov otac“, objasnio je tada Obradović u programu televizije N1.

Navode lista Objektiv negirao je i Novica Tončev, koji je za Danas rekao da „poznanstvo sa nekim ne podrazumeva automatski i da ga finansira“, napomenuvši da osuđuje napada na bilo čije dete i člana porodice, napomenuvši da je i sam bio meta sličnih napada.

„Posle svakih izbora bio sam označen kao neko ko je sprem i ko jedino ima za cilj da naudi državnoj vlasti, ne vodeći račina o činjenici da je moja domovina Srbija, da tu rade moja deca i ja, tu plaćamo poreze i zapošljavamo ljude“, rekao je Tončev za Danas.

Razmatrano šest žalbi

Pored žalbe na pisanje Objektiva, na današnjoj sednici, koja je održana u prostorijama Nezavisnog društva novinara Vojvodine u Novom Sadi. usvojeno je još pet žalbi.

U pitanju je žalba Vlaške narodne stranke protiv portala alo.rs, tri žalbe Komore socijalne zaštite protiv portala Telegraf, Blic i Nova, u vezi sa izveštavanjem o nestanku tri maloletna lica početkom ovog meseca u Sremskoj Kamenici i žalbu Nadežde Mirković protiv sremskomitrovačkog portala u vezi sa tekstom pod naslovom „Nepravilnosti u radu drektorke rumskog poletarca, ima li elemenata za krivičnu prijavu“.

Sve pomenute žalbe usvojene su sa devet glasova za i jednim protiv.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend