26. nov 2020.

Posle teksta CINS-a o spotu, nova kampanja protiv kanala UM uz širenje neistina

Tekst Centra za istraživačko novinarstvo u kom se navodi da spotove sa pozivom na bojkot izbora održanih u julu, a koji su emitovani na kanalima N1 i Nova S, nije platila nijedna opoziciona stranka, već JSP produkcija u vlasništvu novinarke Jovane Polić iskoristile su televizije sa nacionalnom frekvencijom, ali i pojedini narodni poslanici za pokretanje još jedne kampanje protiv spomenutih medija Junajted medije (UM).

Bojkot znak Saveza za Srbiju (levo) i bojkot znak na kraju spota JSP produkcije (desno); foto: screenshot/facebook savez za srbiju/youtube stranka slobode i pravde

Spotovi koji pozivaju na bojkot emitovani su u toku predizborne kampanje pre nekoliko meseci, a REM ih je tada zabranio, prvo jer su pominjali Aleksandra Vučića, a onda i zato što su uopšte pozivali na bojkot. REM je tada saopštio da im nije bilo poznato ko je oglašivač i da li ima pravo na političko oglašavanje.

U svom izveštaju REM je spotove klasifikovao kao spotove Saveza za Srbiju, međutim, novinarka CINS-a Jovana Tomić pre dva dana objavila je tekst u kom navodi da ih je proizvela i platila privatna produkcija novinarke Jovane Polić. Osim činjenice da iza spotova ne stoji nijedna politička opcija, izneta su i pojedina zapažanja.

„Izgled tih spotova u nekim delovima te kampanje koja je emitovana na N1 i Nova  S sličan je bojkot kampanji koju je vodio Savez za Srbiju. Znači, imamo crveni „X“, imamo ćirilično napisano „Bojkot“, crveno-crna tačka… Takođe, višestruko niža cena u odnosu na političke stranke koje su emitovale svoje političke oglasne poruke na N1 i Novoj S“, navela je Jovana Tomić iz  CINS-a.

Direktorka agencije „CAS Media“, koja se bavi prodajom oglasnog prostora na televizijama Nova S i N1 pojašnjava – spotovi su tretirani kao regularan reklamni spot, pa su i cene samim tim bile niže.

„Kampanju bojkota platila je i naručila privatna firma, a ne politička stranka i smatramo da bismo zapravo prekršili Zakon o oglašavanju da smo pustili spotove u okviru predizbornog političkog marketinga. U samim spotovima nismo imali imena kandidata ili bilo kojih političkih stranaka i to dodajemo na konto tog tumačenja da je to regularan reklamni spot, a ne neke političke stranke“, navodi Marija Kovljenić, direktorka „CAS Media“.

Stručnjak za medijsko pravo Miloš Stojković objašnjava da se prema propisima pod političkim oglašavanjem podrazumeva preporučivanje kandidata i nosilaca izbornih lista i njihovih aktivnosti, što ovde nije bio slučaj, prema pravilniku Regulatornog tela za elektronske medije.

„Pravilnik koji je doneo REM je doneo samo za javne medijske servise, ali on sadrži i definicije koje se tiču i političkog oglašavanja. I ako primenimo analogiju i na druge pružaoce medijskih usluga, možemo da kažemo da taj spot ne potpada pod političko oglašavanje, odnosno, predstavlja običnu oglasnu poruku koja može da se emituje van političkog bloka“, navodi Stojković.

Ipak, ko je šta i koliko platio bile su neke od glavnih pitanja u provladinim medijima…

„To se ne radi, to niko nikad nigde nije radio, ni u jednim izborima na ovim našim prostorima do sada. Do tajkuna Đilasa koji je došao na genijalnu ideju ili nije on, nego je sama Jovana došla na tu ideju, a mi se svi pravimo Cipiripi“, rekao je Dragan J. Vučićević, glavni urednik i vlasnik „Informera“.

Takođe i na predsednikovim obilascima budućih kovid bolnica… „A što je SNS za 28 emitovanja platio pošteno platio porez ovoj državi, pošteno platio Đilasovim medijima 3,8 miliona ili 3,9 miliona dakle, 35.000 evra, da bi neko drugi platio 10.000 za 407 emitovanja? Za njih je vreme stalo u lopovskim i kriminalnim 2000-tim, oni bi želeli da se to vreme vrati“, rekao je tom prilikom predsednik Aleksandar Vučić.

A van dnevnog reda i bez ikoga da im replicira ova tema je bila obavezna za najveću partiju u skupštini.

„Svako vidi da su ljudi poput Dragana Đilasa, poput Šolaka kriminalci i lopovi najgore moguće vrste. Tražićemo od Agencije za sprečavanje korupcije, oni će već biti ovde sledeće nedelje, da ih pitamo šta će da urade povodom onoga što su u predizbornoj kampanji uradili Dragan Đilas i njegovi koalicioni partneri“, rekao je Aleksandar Martinović, narodni poslanik SNS.

A kako na ovu kampanju gledaju u CINS-u?

Novinarka Jovana Tomić poručuje: „Nemamo uticaj, niti na bilo koji način možemo da snosimo odgovornost za ono što će pisati bilo koji tabloid, bilo „Alo“ ili „Informer“ ili neka televizija šta će iznositi, prosto, mi smo svoj posao uradili profesionalno i snosimo odogovornost samo za ono što je objavljeno na našem sajtu“.

U CAS Media napominju da je neistinita informacija koja se plasira preko tabloida da se za reklame ne plaća porez na kanalima United Media, u šta su mogli da imaju uvid finansijske inspekcije i nezavisni revizori. Marija Kovljanić kaže – platili smo porez i nema govora o izbegavanju obaveza prema državi.

N1 i Nova S posluju u okviru United Medie, koja je deo United Grupe.

Video prilog N1

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend