07. sep 2022.

Slavko Ćuruvija fondacija: Na portalima tabloida jedan tekst dnevno protiv kritičkih novinara

Gotovo 200 napada na kritičke medije objavljeno je na portalima provladinih tabloida za četiri meseca, zaključak je monitoringa Slavko Ćuruvija fondacije. Oni su u proseku dnevno objavljivali po jedan tekst u kojem su diskreditovali, vređali ili targetirali sve one koji pišu kritičke tekstove o vlastima, pre svih novinare Nove, N1 i Danasa.

U 132 teksta na portalima tabloida, koji su, prema Savetu za štampu, šampioni u kršenju Kodeksa novinara – Alo.rs, Republika.rs (portal lista Srpski telegraf), Informer.rs, Kurir.rs i Objektiv.rs – Slavko Ćuruvija fondacija zabeležila je 197 napada na kritičke novinare.

Monitoring je vođen od aprila do jula 2022. godine.

Najčešće su napadani novine, portal i televizija Nova (najmanje 66 puta), TV N1 (najmanje 47) i list Danas (najmanje 41 put).

Nisu zaobiđeni ni Cenzolovka, NIN, Nedeljnik, Vreme, Dojče vele, Glas Amerike

Alo, tabloid koji se u napadima istakao kao najžešći, sa 70 negativnih pominjanja, medije Junajted grupe (Nova, Danas, N1) redovno je nazivao: tajkunski ološi, tajkunski plaćenici, tajkunski poslušnici, tajkunski lažovi, tajkunska medijska imperija, pa i – tajkunske podguzne muve.

Uvredljiva retorika uočena je na svim analiziranim portalima.

Oni su složni u oceni da su kritički mediji daleko od objektivnih, da su licemerni, da imaju dvostruke aršine, da podržavaju „ustaše”, da su im „Srbi krivi za sve”, da su „sahranili profesionalizam”, kao i da im je „jedina preokupacija da pljunu na sve dobro što predsednik Vučić uradi za građane”.

U gotovo četvrtini tekstova koji su analizirani (23,5%) korišćeni su kao povod tvitovi sa naloga Detektor laži (@LaziDetektor).

Monitoring je pokazao još nešto zanimljivo – da je 29 tekstova (skoro 22%) napisano isto ili veoma slično.

U njima se ponavljaju naslovi, podnaslovi, rečenice ili konkretne fraze – npr. za neke medije su napisali da „grčevito brane” Zoranu Mihajlović ili da „po svaku cenu žele da se dodvore ustašama”.

Na osnovu ovoga osnovano je posumnjati da tabloidi dobijaju gotove tekstove iz nekog izvora, a potom ih prilagođavaju svojoj uređivačkoj politici i tako ih objavljuju.

Sagovornici u analiziranim tekstovima po pravilu su predstavnici vlasti i prorežimski analitičari i/ili novinari.

Iako se tabloidi najčešće bave medijskim kućama generalno, u pojedinim tekstovima su targetirali konkretne novinare: Jelenu Obućinu, Slobodana Georgieva, Željka Bodrožića, Marka Vidojkovića i Dragoljuba Dražu Petrovića

U nekoliko tekstova napadali su i Savet za štampu i Nezavisno udruženje novinara Srbije.

Kompletnu analizu Slavko Ćuruvija fondacije možete pročitati OVDE.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend