20. apr 2016.

Pančevo: Medijska monotonija predizbornog doba

Radio-televizija Pančevo: Ministar obećava plate

Radio-televizija Pančevo: Ministar obećava plate

Nekoliko dana pred izbore u Pančevu je potpuno jasno šta koji medij želi da poruči i kojoj je političkoj opciji blizak. U tom smislu nema više nikakvih iznenađenja. Prava bitka vodi se na internetu i na ulici – tačnije na bilbordima, za kojima ovih dana vlada prava jagma

Na primeru Pančeva najbolje može da se vidi poguban uticaj privatizacije medija u Srbiji. Iako je ideja u načelu bila dobra i teorijski garantovala veću nezavisnost medija, privatizacija je u praksi pokazala da će – umesto do tada važećih gradskih i državnih fondova i onih koji njima upravljaju – medijima ubuduće upravljati politička usmerenja i poslovne ambicije novih gazda. Zahvaljujući tome, u gradovima u kojima su najgledanije, najslušanije i najčitanije medije pokupovali lokalni moćnici povezani s ovom ili onom strankom  predizborna kampanja ličila je na sve – samo ne ravnopravnu medijsku utakmicu u kojoj se poštuju neka pravila.

Ko nema para ni interesa da bude na RTV Pančevo, a nedostaje mu novca da se oglasi u nedeljniku Pančevac, dovija se kako zna i ume. To po pravilu znači da se rejting traži na ulici i na internetu

Radio-televizija Pančevo, koju je nedavno kupio Radoica Milosavljević, kao i svi drugi Milosavljevićevi mediji, u prvi plan stavlja aktivnosti SNS-a. Nedeljnik Pančevac, koji je kupio lokalni privrednik Zoran Peševski, otvoren je za različite političke opcije, iako i dalje nema jasan uređivački koncept.

Zona slobodnog informisanja uglavnom je prepuštena portalima www.013info.rs, www.pancevo.mojkraj.rs i www.voxer.rs. pa je recimo na 013.info tokom predizborne kampanje moglo da se pročita ono što nije moglo da se vidi na lokalnoj televiziji ili u Pančevcu.

Takva situacija nije se promenila ni do poslednje sedmice predizborne kampanje.

Apoteka – od tragedije do optimizma

Medijsko-politička podeljenost u Pančevu očigledna je i kada je reč o temama koje nemaju direktne veze s izborima. Jedna od takvih, a pritom vrlo aktuelnih u ovom gradu, jeste i priča o Gradskoj apoteci: račun ove ustanove u blokadi je zbog računa od 300 miliona dinara, dug je stigao na milijardu, a izvršioci su uzeli sve lekove sa polica. Zaposleni su u međuvremenu započeli štrajk, a tema je izgubila na aktuelnosti sa zahuktavanjem izborne kampanje.

Prethodne sedmice apotekari su protestovali ispred Vlade Srbije u Beogradu, da bi ih nakon toga primio gradonačelnik Pančeva Saša Pavlov, a sutradan se u Pančevu pojavio i ministar zdravlja Zlatibor Lončar. Mediji nisu propustili ovaj događaj, ali svaki iz svog ugla, svaki različito.

Svega ima: Portal 013.info.rs i deo rezervisan za izbore

Svega ima: Portal 013.info.rs i deo rezervisan za izbore

Javni servis RTV Vojvodine bio je na licu mesta i beležio nezadovoljstvo farmaceuta, iz čega je bilo jasno da se stanje ne popravlja, kao i da je najnovija direktorka pred ostavkom.

Portal 013.info izvestio je o prijemu kod gradonačelnika, konstatujući da Apoteci predstoje kritični dani.

Što se tiče RTV Pančevo, ona se fokusirala na rešenje, tj. na optimizam: u fokusu je bio ministar Zlatibor Lončar, koji je prilikom posete gradu na Tamišu objasnio kako će gradski apotekari primiti decembarske plate, a da će im zatim biti uplaćeni i doprinosi da bi dobili zdravstvene markice.

Podela podeljenog

U međuvremenu, Radio-televizija Pančevo počela je i sa besplatnim predstavljanjem gradskih političkih opcija. Jedan deo tog „paketa“ jesu gostovanja predstavnika lista od 25 minuta, koja se premijerno emituju oko 11 časova, a reprizno posle 23 časa istog dana. Drugi deo čine debate i razgovori, u kojima se predstavnici 11 lista koje konkurišu za upravljanje Pančevom sreću po manjim grupama i razgovaraju u neznatno dužem medijskom prostoru.

Medijsko-politička podeljenost u Pančevu očigledna je i kada je reč o temama koje nemaju direktne veze s izborima. Jedna od takvih, a pritom vrlo aktuelnih u ovom gradu, jeste i priča o Gradskoj apoteci

RTV Pančevo inače nastavlja da direktno prenosi mitinge SNS-a, ali i da intenzivno prati aktivnosti funkcionera stranke svuda po južnom Banatu. Emituju se i predizborni spotovi naprednjaka, ali i spotovi koalicije Dveri–DSS.

Nedeljnik Pančevac objavio je izdanje kojim je dominirao lokalni DS sa svojom listom: četiri strane u boji sa porukama gradskih demokrata praktično su sakrile čitave novine i u drugi plan bacile sve poruke ostalih stranaka. To se pre svega odnosi na SNS, čija je plaćena poslednja strana u novinama ostala nevidljiva. Daleko od efekta cene veoma skupog marketinškog prostora.

Ko nema para ni interesa da bude na RTV Pančevo, a nedostaje mu i novca da se oglasi u nedeljniku Pančevac, dovija se kako zna i ume. To po pravilu znači da se rejting traži na ulici i na internetu. Ulica je u tom slučaju znatno skuplja, zahteva logistiku, pa i moć – o čemu svedoči devet bilborda oko autobuske stanice u centru grada, koje je zauzeo isključivo SNS. Borba za medije nije toliko žestoka. Glavni zgoditak – Radio-televizija Pančevo – već je pripao naprednjacima. Sve ostalo u toj priči ipak nema toliki značaj.

Mediji novog doba: Dobijena bitka za bilborde

Mediji novog doba: Dobijena bitka za bilborde

IZBORI I MEDIJI

Između dva izborna kruga, lokalni mediji su privatizovani, pritisci na medije i novinare intenzivirani, a uprkos setu novih medijskih zakona, čini se da je ideal objektivnog, nepristrasnog i profesionalnog izveštavanja dalji nego ikad. Kako to izgleda u praksi? Kako o izborima izveštavaju mediji koji odnedavno imaju nove vlasnike? Kako se političari ponašaju prema novinarima lokalnih medija, a kako novinari prema njima? Tokom predizborne kampanje, o ovim temama za Cenzolovku pišu novinari iz Pančeva, Kragujevca, Kruševca, Čačka i Vranja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend