29. sep 2020.

Istraživanje: Trećina građana ne veruje ni jednom mediju, stariji gledaju TV, mlađi na Instagramu

Građani najviše vremena provode na društvenim mrežama, najčešće ih interesuju kratke video forme, skoro nikada ne proveravaju informacije koje su pročitali, a više od trećine ne veruje ni jednom mediju, pokazalo je istraživanje o medijskoj i digitalnoj pismenosti, čiji su rezultati danas predstavljeni.

Foto: Unspash, Erik Lucatero

Istraživanje su sproveli Centar za slobodne izbore i demokratiju (Cesid) i „Propulsion“ u saradnji sa USAID-om.

Oko 35 odsto ispitanih izjasnilo se da ne veruje ni jednom mediju, 24 odsto ima poverenja u portale, 17 odsto u društvene mreže, dok samo 19 odsto građana veruje sadržajima koje čuje na televiziji“, rekao je Bojan Kačar iz Cesida.

On je istakao da je sport tema koja najviše zanima građane, a zatim kovid u trenutnoj situaciji, slede politika, moda i muzika. Ljudi dnevno provedu 81 minut slušajući radio, ali kako je rekao Klačar tu spada i sedenje na radnom mestu ili u kafiću, 67 minuta pretražuju internet, 77 minuta gledaju TV, 23 minuta listaju novine, dok čak 104 minuta provode na društvenim mrežama.

Televiziju gleda starija populacija, dok su mladi na društvenim mrežama, pre svega na Instagramu, a srednja generacija i stariji više koriste Fejsbuk, pokazalo je istraživanje.

Klačar je dodao da ispitanici smatraju da su zadovoljavajuće medijski i digitalno pismeni, svesni da nije dobro pročitati samo naslove, ali i bez volje da proveravaju podatke koje su pročitali.

Najveći procenat građana ne zna da napravi blog, dve trećine i dalje plaća račune u banci lično, dok polovina ispitanih ne ume da napravi power point prezentaciju„, rekao je Klačar.

Projekat o medijskoj i digitalnoj pismenosti biće nastavljen i narednih meseci, najavljeno je na konferenciji za novinare.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend