30. sep 2020.

Vlasnik Informera i direktorka Studija B kažu da nisu znali za suđenje u Švajcarskoj, ni ambasada nije bila obaveštena

Ambasador Srbije u Švajcarskoj Goran Bradić izjavio je da nadležne švajcarske vlasti nisu dostavile informaciju o sudskom procesu u kojem je suvlasnik Junajted grupe Dragan Šolak tužio Pink, Studio B i Informer ni Ambasadi Srbije u Bernu, niti Generalnom konzulatu u Cirihu.

„O sudskom sporu između gospodina Šolaka i tri medijske kuće u Srbiji saznali smo iz medija, jer se nama nisu obraćali ni tužilac, a ni pravna lica protiv kojih je vođen spor“, navodi za UNS ambasador Bradić.

Televizija N1, koja posluje u okviru Junajted grupe, objavila je u ponedeljak da je sud u Švajcarskoj utvrdio da su Pink, Studio B i Informer vodili medijsku kampanju objavljujući neistine o Draganu Šolaku, suvlasniku Junajted grupe. Međutim, čelnici tuženih srpskih medija tvrde za UNS da nisu ni obavešteni o procesu koji se vodi protiv njih.

Pravni tim Junajted grupe u odgovoru UNS-u tvrdi da se „sudski proces vodio u skladu sa zakonima Švajcarske“, kao i da su „sve zakonske procedure ispoštovane, a sve stranke u sporu obaveštene diplomatskim putem o postupku i o svojim pravima i mogućnostima u sporu“.

U Junajted grupi navode da je jedan od tuženih angažovao i advokata. „Nijedan drugi način ne bi doveo do pravosnažne presude. Izvršenje presude biće u skladu sa međunarodnim ugovorima i obavezama koje je Srbija potpisala i preuzela“, navode u ovoj kompaniji.

Tuženi mediji, stoji u tekstu televizije N1, na sudu nisu dokazali nijednu od tvrdnji koje objavljuju. Direktorka televizije Studio B Ivana Vučićević i vlasnik i glavni i odgovorni urednik Informera Dragan J. Vučićević, suprotno, tvrde da nisu prisustvovali suđenju, niti su zvanično obavešteni o presudi.

„Ne znam kako je moguće da vam neko sudi, a da vas ne obavesti da je suđenje u toku“, navodi Dragan J. Vučićević. N1 tvrdi da je njemu „posebno zabranjeno da daje izjave koje krše lična prava Šolaka“.

Direktorka Studija B Ivana Vučićević za UNS kaže da ta medijska kuće nije dobijala pozive za ročišta pred sudom u Cirihu, niti je prisustvovala tom procesu.

„Studio B će postupiti u skladu sa pozitivnim propisima Republike Srbije, a samim tim u skladu sa obavezama utvrđenim od strane nadležnih domaćih sudova“, rekla je za UNS Ivana Vučićević.

Željko Mitrović, vlasnik televizije Pink, nije odgovorio UNS-u da li je ta medijska kuća učestvovala u postupku.

Okružni sud u Cirihu, saopštila je televizija N1, doneo je presudu kojom je „nepobitno utvrđeno“ da je došlo do povrede prava ličnosti Dragana Šolaka od strane medija, koje je tužio zbog „svih neistina koje se svakodnevno objavljuju“.

Tuženi mediji dužni su da naknade troškove postupka tužiocu Šolaku, uklone tekstove i linkove emisija kojima se krše njegovo pravo ličnosti, da se uzdrže od ponavljanja ovog dela i objave presudu. Presuda u Cirihu, kako je juče objavljeno, postala je pravnosnažna 15. septembra.

Suvlasnik Junajted grupe najavio je da će pokrenuti tužbe i protiv drugih medija.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend