16. mar 2021.

Poslovnoj javnosti portali i društvene mreže „prvi pik“

Internet portali su prvi izvor informisanja za 58 procenata poslovne javnosti u Srbiji, a na drugom mestu su društvene mreže koje su osnov informisanja 37 odsto ispitanika, pokazuju rezultati godišnjeg istraživanja agencije Chapter 4 PR o informisanosti i poverenju u medije.

Ova agencija navodi da su rezultati pokazali da su kablovske televizije češći izvor informacija od onih sa nacionalnom frekvencijom, jer prve bira 23, a druge šest odsto ispitanika.

Na informacije iz neposredne okoline kao izvor informisanja oslanja se devet odsto ispitanika, dok dnevna i periodična štampana izdanja kao primarni izvor informisanja navodi po oko sedam odsto ispitanika.

Za poslovnu javnost kablovske televizije i društvena mreža LinkedIn uživaju najveće poverenje poslovne javnosti prema dobijenim rezultatima.

Tačnost informacija na TV kablu oni prosečno ocenjuju sa 3,2 na skali od 1-5, a slede onlajn portali (3,06), periodična štampana izdanja (2,84) i radio stanice (2,78).

Kod društvenih mreža najbolju ocenu za tačnost ima Linkedin – 3,1, a zatim sledi sadržaj sa Twitter sa ocenom 2,9. Da će tradicionalni mediji i društvene mreže, kao komplementarni kanali komunikacije nastaviti paralelno da postoje, stav je koji zastupa 44 odsto ispitanika.

Među ispitanicima, 28 procenata smatra da su društvene mreže već potisnule tradicionalne medije, dok 18 procenata ispitanih smatra da će se to dogovoriti u narednih pet godina. Istraživanjem je utvrđeno da tri četvrte poslovne javnosti u Srbiji koristi Facebook i Instagram, Tvitter koristi 48 odsto ispitanika, a na Linkedinu ih je 45 odsto.

Sve popularniji TikTok ima tek oko šest odsto korisnika među ispitanicima iz poslovne javnosti.

Između sat i dva vremena dnevno skroluje i pregleda sadržaj društvenih mreža 38 procenata ispitanih, dodatnih 30 odsto na društvene mreže utroši između dva i tri sata dnevno, dok je gotovo petina ispitanika izjavila je da na društvene mreže dnevno potroši preko tri sata dnevno.

Ispitanici iz poslovne javnost tvrde da najviše tokom tog vremena čitaju informativne sadržaaja i vesti (70%) a sledi čitanje sadržaja koji je od značaja za posao i usavršavanje (60%).

Polovina ispitanika ima pasivniji pristup društvenim mrežama, odnosno prati sadržaja drugih korisnika bez postavljanja sopstvenog, trećina njih je aktivna u komentarisanju tuđeg sadržaja, a skoro isti broj svakodnevno postavlja i sopstveni sadržaj – slike, video snimke i postove.

Na pitanje o influenserima, dve trećine ispitanika izjavilo je da već vizuelno može da prepozna plaćeni sadržaj kojim se promoviše neki proizvod ili uslugu, a njih 28 odsto prepozna nakon čitanja i pregleda takvog sadržaja.

Sa rezervom plaćene preporuke uzima 31 odsto ispitanika i navodi da su vaažnije karakteristike proizvoda ili usluge nego da li je taj sadržaj plaćen ili ne.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend