13. jul 2017.

Apelacioni sud: „Danas“ nije povredio čast i ugled Ðorđa Vukadinovića

Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je presudu Višeg suda da list "Danas" nije povredio čast i ugled urednika "Nove srpske političke misli" Ðorđa Vukadinovića.

Vukadinović je 2010. godine tužio tadašnjeg glavnog i odgovornog urednika lista „Danas“ Zorana Panovića i  izdavačku kuću „Dangraf “ zbog teksta koji je objavljen 18. maja 2010. godine u kulturnom dodatku Beton.

U tekstu autorke Milice Jovanović pod naslovom „Moj obračun sa njima“ Ðorđe Vukadinović se označava kao „kriptofašistički analitičar“.

Vukadinović je u tužbi tražio 400.000 dinara za povredu ugleda, časti i prava ličnosti objavljivanjem netačnih i uvredljivih informacija, kao i da se naloži Zoranu Panoviću da po pravosnažnosti objavi presudu u listu „Danas“.

Viši sud je u aprilu 2016. godine odbio te Vukadinovićeve zahteve, a on se na tu odluku žalio Apelacionom sudu.

Apelacioni sud je u presudi naveo da je Vukadinovićeva žalba neosnovana i da je Viši sud pravilno utvrdio činjenično stanje i  pravilno zaključio da informacije iznete u spornom tesktu predstavljaju vrednosne sudove autora i da je termin „kriptofašistički“ vrednosni a ne činjenični iskaz.

Polazeći od smisla teme i konteksta spornog članka koji je usredsređen na lingvistička pitanja, a ne na ličnost i privatni život tužioca, izraz „kriptofašistički analitičar“ kao vrednosno mišljenje nije izneto u nameri javnog omalovažavanja tužioca, naveo je Apelacioni sud u obrazloženju presude.

Dodaje se da je Vukadinović kao aktivni učesnik u javnim debatama o političkim i društvenim temama dužan da ispolji viši stepen tolerancije na kritiku koja je u konkretnom slučaju prihvatljiva, kao i  da nije reč o informaciji koja je podobna da tužiocu prouzrokuje duševne bolove zbog povrede ugleda i časti, koji bi opravdali dosuđivanje novčane kazne.

Vukadinović je već jednom izgubio spor protiv lista „Danas“ kada je tužio kolumnistu Svetislava Basaru, izdavačku kuću „Dangraf“ i Zorana Panovića zbog Basarine kolumne od 18. februara 2010. godine.

U spornoj kolumni Basara je izneo tvrdnju da je Vukadinović „putem objavljivanja svojih članaka doprineo ekscesnom ponašanju pojedinaca i manjih grupa“ na mitingu održanom povodom proglašenja nezavisnosti Kosova.

Apelacioni sud je 2015. presudio da Basara nije uvredio Vukadinovića  i da u tom konkretnom slučaju novinarska sloboda u određenom stepenu pokriva i upotrebu neumesnih reči, a da sporna informacija predstavlja vid kritike koju Ðorđe Vukadinović kao javna ličnost mora da toleriše.

U slučaju Ðorđe Vukadinović protiv tadašnjeg glavnog i odgovornog urednika lista „Danas“ Zorana Panovića i izdavačke kuće „Dangraf“, Panovića i „Dangraf“ zastupalo je Nezavisno udruženje novinara Srbije u okviru projekta Pravni saveti i zastupanje na sudu za članove NUNS-a koji podržava organizacija Civil Rights Defenders.

Ovaj tekst je proizveden u okviru istog projekta a više o usluzi besplatne pravne pomoći možete procitati ovde.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend