07. mar 2018.

Izdavač „Kikindskih“ da plati 70.000 dinara Danijelu Kulačinu

Viši sud u Beogradu delimično je usvojio tužbeni zahtev Danijela Kulačina i naložio izadavaču nedeljnika "Kikindske", firmi "Partizanska štampa" da Kulačinu isplati 70.000 dinara jer mu je tekstom "Nacoši na svim vojvođanskim frekvencijama" povređena čast i ugled.

 

Danijel Kulačin iz Novog Sada podneo je 4. februara 2015. godine tužbu protiv nedeljnika, navodeći da tekst urednika „Kikindskih“ Željka Bodrožića obiluje neistinama i poluistinama.

Tekst je objavljen u decembru 2014. godine i posvećen je privatizaciji Radio Kikinde, a Kulačinova firma „Feedback Consulting & New Media production“ iz Novog Sada jedina je 2014. uputila pismo o zainteresovanosti za kupovinu tog medija.

Kulačina je povredilo što ga je Bodrožić doveo u vezu sa organizacijom „Treća Srbija“, potom što je napisao da je „jedan iz plejade bizarnih likova izmilelih nakon što je novosadski ogranak naci-pokreta Dveri odlučio da uđe u novosadsku vlast“, i što je naveo da su on i supruga osnivači „fantomskih organizacija koje su dobile višemilionske iznose za razne projekte od Gradske uprave za kulturu, resora kojim (u Novom Sadu) upravlja upravo Treća Srbija“.

Sud je ocenio da su u tekstu objavljene neistinite i nedopuštene informacije o Danijelu Kulačini „podobne“ da povrede njegovu čast i ugled, kao i da se tekst, pored teme od interesa za javnost, bavi ličnošću tužioca na nepotreban i neprimeren način.

„Sporni tekst ne predstavlja deo objektivnog novinarskog izveštavanja, njime se insinuacije, nagađanja, pretpostavke i konstrukcije iznose kao činjenice i istovremeno iznose veoma ozbiljne optužbe na račun Udruženja građana Treća Srbija i pokreta Dveri i Kulačine samo zbog različitog političkog, odnosno ideološkog opredeljenja“, naveo je Sud u obrazloženju presude.

Dodaje se da Sud ne spori pravo novinara da iznosi ocene o temama za koje postoji interes javnosti, kao što je privatizacija medija, ali da to treba uraditi objavljivanjem informacija koje su tačne i lišene uvredljivih komentara i vrednosnih sudova kojima nema mesta.

Prema mišljenju Suda, objavljene informacije predstavljaju napad na ljudsku čast tužioca, njegovo nipodaštavanje i osporavanje kako na privatnom tako i na u profesionalnom planu.

1 komentar za: “Izdavač „Kikindskih“ da plati 70.000 dinara Danijelu Kulačinu

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend