18. jan 2019.

Kritike RTS-u zbog 110 sekundi izveštaja o protestu građana

Na godišnjicu ubistva Olivera Ivanovića u sredu 16. januara ulicama Beograda je u dugoj povorci od Filozofskog fakulteta do Hrama Svetog Save prošetalo na hiljade građana. Najčitaniji mediji su ovaj masovni događaj uglavnom prećutali, ali je zato Informer netačno ustvrdio da je javni servis posvetio skoro 10 minuta „Đilasovim protestima“ i duplo manje sastanku sa Putinom - istina je, međutim, da se o samim protestima u Beogradu u Dnevniku 2 govorilo oko dva minuta. Izveštavanjem RTS-a je bio nezadovoljan i Nikola Selaković koji je gostujući u jutarnjem programu rekao da je tu samo iz „poštovanja prema Putinu i Vučiću“ a da inače ne bi ni došao.

Informer kritikuje „žuti RTS“ jer je više pažnje posvetio „protestima Đilasove družine iako na njima nije bilo ni 2.000 ljudi“ nego poseti Vladimira Putina.

„Verovali ili je, na Javnom servisu Srbije, ponavljamo – na Javnom servisu Srbije, za posetu predsednika Rusije, jednog od najmoćnijih ljudi na svetu, u Dnevniku 2 izdvojeno je 5 minuta, a za propale Đilasove proteste 9,5 minuta“.

Tačno je da je poseti Putina RTS posvetio oko 5 minuta, ali nije istina da je duplo više vremena posvećeno „Đilasovim protestima“.

Naime, nešto preko 9 minuta se govorilo o Oliveru Ivanoviću generalno – govorili su njegova udovica i saradnici o Ivanovićevoj političkoj ulozi i danu kada je on ubijen, nakon čega se uključio dopisnik iz Kosovske Mitrovice sa izveštajem o tamošnjem pomenu.

Samoj šetnji u Beogradu bilo je posvećeno nešto manje od dva minuta, tačnije 110 sekundi.

I dok su pojedini novinari na Tviteru prokomentarisali kako je ovoga puta izveštaj RTS-a o protestima korektan, neki su bili besni – osim Informera, i generalni sekretar predsednika SrbijeNikola Selaković je žestoko iskritikovao RTS gostujući u četvrtak u jutarnjem programu.

„Glavni i jedini razlog zašto sam jutros Vaš gost je poštovanje prema Vučiću i Putinu. Ono što imam dužnost da kažem kao građanin Srbije posle jučerašnjeg izveštavanja o ovoj, ali i nekim drugim temama, ja na RTS-u danas uopšte ne bih bio“, iskritikovao je Selaković uređivačku politiku RTS-a, na šta novinarka Ivana Čkonjević nije ništa odgovorila.

Medijska blokada stvarnosti

Ni to što je hiljade demonstranata u sredu uveče šetalo samo sa upaljenim telefonima i svećama, bez transparenata, pištaljki ili političkih zahteva, nije bilo dovoljno da „umilostivi“ tabloide pa većina nije rekla ni reč o ovoj mirnoj, memorijalnoj šetnji.

Alo, Informer i Srpski telegraf su izvestili samo o onom pomenu Ivanoviću koji se desio ujutru, kada je njegova udovica Milena Popović zapalila sveće u prisustvu državnih zvaničnika – Aleksandra Vučića, Ane Brnabić, Aleksandra Vulina i Marka Đurića, dok je Kurir imao kratak tekst o „protestu Đilasove koalicije“.

Šetnju je organizovala inicijativa „1 od 5 miliona“ koja okuplja na desetine hiljada građana svake sedmice u protestima koji su počeli nakon što je u novembru pretučen opozicioni lider Borko Stefanović.

Reč je, kako kažu organizatori, o političkim i građanskim protestima „usmerenih protiv nasilničkog ponašanja vlasti“.

Iako se radi o događaju od javnog interesa, prorežimski mediji nezadovoljne sugrađane uopšte ne konstatuju, osim u okviru kampanja u kojima organizatore optužuju da „rade za Šiptare“, i za Đilasa, kao i u kontekstu „propalih protesta“ i „fijaska“.

Histerija zbog dolaska Vladimira Putina

I dok se protesti za tabloide nisu ni desili, dolazak Vladimira Putina ih inspiriše na hiperprodukciju tekstova oduševljenja.

Putin će nam, kako izveštava deo naše štampe, osim „rešenja za Kosovo“ i velikog građevinskog projekta „Beograd na vodi 2“, između ostalog doneti i satelite, odnosno „sporazum s kojim će Srbi ići u kosmos“.

Najromantičniji je ipak Srpski telegraf koji tvrdi da nam Putin donosi – sunce.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend