25. nov 2019.

Novopazarski radio Sto plus dobio spor sa funkcionerom SNS

Izveštavajući o smrti mušterije kojeg je pretukao vozač taksi vozila, novinar novopazarskog radija Sto plus Nikola Kočović nije prekršio zakon, ocenio je Viši sud u Beogradu.

Sud je odbio tužbu Igora Novovića, funkcionera Srpske napredne stranke (SNS) iz Novog Pazara, kojom je od novinara, urednika Ishaka Slezovića i agencije Beta kao osnivača medija, „zbog povređene časti i ugleda, a na ime naknade nematerijane štete“, traženo 200.000 dinara.

Novović je podneo tužbu krajem marta 2017. godine, navodeći da su mu tekstom „Preminuo Novopazarac kojeg je pretukao taksista“, povređeni čast i ugled.

On je u tužbi negirao bilo kakvu vezu sa automobilom i vozačem, a njegovi svedoci davali potpuno suprotne izjave o tome ko je angažovao vozača i bio stvarni vlasnik vozila, što je na sudu ocenjeno kao „kontradiktorno, neuverljivo i sračunato svedočenje“.

S druge strane, „dokazi i svedočenje Kočovića su ocenjeni kao iskreni i logični“, navodi se u presudi Višeg suda.

„S obzirom da je tužilac i na sudu naglašavao svoje članstvo u Srpskoj naprednoj stranci, mislim da smo bili žrtva školskog primera pokušaja partijskog disciplinovanja novinara i medija. Tužilac je očigledno smatrao da će mu pripadnost i funkcija u vladajućoj partiji doneti prednost u odlučivanju sudije, što u ovom slučaju nije pomoglo“, ocenio je direktor i urednik Sto plus radija Ishak Slezović.

Uzimajući sve u razmatranje, Viši sud je tužbeni zahtev Novovića ocenio neosnovanim i obavezao ga da tuženim, na ime parničnog postupka, isplati 78.900 dinara.

Presuda Višeg suda u Beogradu je prvostepena i Novović ima pravo žalbe Apelacionom sudu u tom gradu, u roku od osam dana od njenog prijema.

Zbog istog teksta Novović je pokrenuo postupak i pred Osnovnim sudom u Novom Pazaru kojem je podneo privatnu tužbu protiv Kočovića. Postupak u tom predmetu, nakon dve godine suđenja i promene dvojice sudija, biće nastavljen u martu sledeće godine.

Pred Višim sudom u Beogradu uskoro će početi još jedan proces protiv radija Sto plus, a po tužbi jednog visokog funkcionera Sandžačke demokratske partije.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend