23. maj 2017.

Policija s opremom za razbijanje demonstracija bila u zgradi RTV-a

Tokom jučerašnjeg protesta Pokreta Podrži RTV ispred zgrade Radio-televizije Vojvodina, unutar zgrade nalazio se odred policijaca sa opremom za razbijanje demonstracija.

policija_rtv

Zaposleni u RTV-u rekli su za VOICE da je u prizemlju zgrade, gde se nalazi restoran, viđeno desetak pripadnika policije pod punom opremom za razbijanje demonstracija. Oni su stajali kod stepeništa i delovalo je da su u svakom trenutku spremni da istrče na ulicu i „odbrane“ RTV.

Ostala je nepoznanica koliko je ukupno policijaca bilo u zgradi RTV-a tokom dvosatnog protesta, odnosno zbog čega su oni na takav način bili angažovani za vreme mirnog građanskog protesta. Na televiziju su došli oko 16 sati, u vreme kada je u zgradi bilo mnogo zaposlenih.

Zaposleni kažu i da im je direktor Informativnog programa Budimir Marković uoči protesta poručio da nemaju razgloga da se plaše za svoju bezbednost i da niko neće upasti u Dnevnik u 5 jer je zgrada televizije dobro obezbeđena.

Podsetimo, Budimir Marković je tokom nedavnih studentskih demonstracija pričao o napadu demonstranata na ekipu RTV-a, pa se ispostavilo da je u pitanju lažna vest. Marković je i tada tražio policijsku zaštitu, ali je televizijsko obezbeđenje procenilo da za tim nema potrebe.

Iz Pokreta Podrži RTV su pre protesta najavili da će na simboličan način „upasti“ u Dnevnik u 5. Svima, sem očigledno pojedincima sa RTV-a, bilo je jasno da je to ustvari značilo da će od 17.00 do 17.20 demonstranti praviti buku ispred zgrade televizije, kako bi se čula u centralnoj informativnoj emisiji.

Cenzurisan Sindikat Nezavisnost na sajtu RTV-a

RTV je u ponedeljak po ko zna koji put povukao sopstvenu vest sa sopstvenog sajta, a juče je bila autocenzurisana upravo vest sa protesta Pokreta Podrži RTV.

Na sajtu je prvo izašla vest u kojoj se, osim osnovnih informacija, navodi da su protiv članova Upravnog odbora pokrajinskog javnog medijskog servisa podnete krivične prijave zbog nesavesnog rada, a citiran je i poverenik Sindikata “Nezavisnost” RTV-a Darko Šper, koji je rekao koliko je ljudi za godinu dana ostalo bez posla na RTV-u.

Međutim, neko je intervenisao na toj vesti, pa je ona skraćena na dve rečenice. Promenjen je i sam početak vesti, u kojoj se navodi da se okupilo nekoliko desetina pristalica pokreta “Podrži RTV”, “Ne davimo Beograd” i članova Sindikata “Nezavisnost”.

A ovako je glasila originalna vest: Pokret “Podrži RTV” održao je protest ispred zgrada Radio-televizije Vojvodine pod nazivom “Istinom protiv otmičara”. Kako su rekli predstavnici tog pokreta, protiv članova Upravnog odbora RTV-a podnete su krivične prijave zbog nesavesnog rada. Poverenik Sindikata “Nezavisnost” u RTV-u, Darko Šper, izneo je podatak da od 112 potpisnika peticije protiv smena urednika na Prvom programu televizije, pokrenutoj pre godinu dana, sada više na Radio-televiziji Vojvodine ne radi njih 24-oro.

Informacija je pročitana u emisiji Novosadske razglednice i okačena na sajt. Ubrzo je okačena nova verzija vesti sa protesta, koja je kasnije pročitana i u Vojvođanskom dnevniku.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend