26. mar 2019.

Predstavnici protesta predali zahteve RTV-u, rukovodstvo kaže – to je pritisak

Predstavnici protesta "1 od 5 miliona" predali su rukovodstvu Pokrajinskog javnog servisa, Radio-televizije Vojvodine zahteve u ime, kako su naveli, učesnika građanskog protesta, izražavajući pritom nezadovoljstvo kvalitetom informativnog programa te kuće.

Odgovore očekuju za tri dana, ali su primedbu odmah dobili – generalni direktor RTV-a kaže da neki od zahteva predstavljaju pritisak na urednike.

Pred RTV su stigli sa formulisanim zahtevima kako bi rukovodstvu, kažu, preneli ocenu učesnika protesta – da Pokrajinski javni servis ne ispunjava zakonsku obavezu.

„A to dokazujemo time što se ovi građanski protesti odvijaju već skoro treći mesec, a da niko nije našao za shodno da nas na bilo koji način pozove, izvesti o razlozima nezadovoljstva tolikog velikog broja građana“, kaže Stanko Bosnić iz Saveta protesta „1 od 5 miliona“.

Razgovarali su iza zatvorenih vrata, bez kamera. A rukovodstvu su predali dva osnovna zahteva: da RTV kontinuirano, objektivno i profesionalno izveštava o protestima u informativnim emisijama i na sajtu, kao i da se redovno realizuju emisije u kojima će učesnici protesta, opozicione stranke i druge organizacije moći da iskažu stavove pod istim uslovima kao i predstavnici vlasti.

Odgovor očekuju za tri dana.

„Zadovoljni smo činjenicom što se ovaj razgovor desio. Svim ostalim nismo zadovoljni“, kaže Bosnić.

Nisu zadovoljni, kaže, što su njihovi zahtevi protumačeni kao pritisak na novinare i urednike RTV-a.

„Konkretno recimo da određuju koliko minuta će u centralnoj informativnoj emisiji se izveštavati o protestu, da je to određeno na pet minuta, da je određeno na tri minuta u drugoj emisiji“, smatra generalni direktor RTV Miodrag Koprivica.

Koprivica dodaje i da su na 28 strana pripremili analizu kako je RTV izveštavao o protestu, a kao netačne odbacuje navode da učesnika protesta nema u programu.

„Da li je to Vuk Jeremić, pola sata u našoj emisiji. Da li je to Zoran Lutovac, da li je to Borko Stefanović? Ono što je suština priče i što smo mi rekli, ne želimo da neko na putu do vlasti pogazi javni medijski servis i mi to nećemo dozvoliti nikome. Prema tome, mi branimo nezavisnost naših urednika“, poručuje Koprivica.

A čak 46 novinara i urednika RTV-a oglasilo se 2016. kada je posle pokrajinskih izbora nezakonito, što je kasnije utvrdio sud, smenjen najpre direktor programa Slobodan Arežina, a potom i drugi. Pokret Podrži RTV mahom čine novinari koji su političke promene osetili na svojoj koži. Podsećaju da su one počele iste večeri kada je Aleksandar Vučić proglasio pobedu na republičkim i pokrajinskim izborima.

N1: Pošto ste rekli da na RTS nikoga niste doveli, možete li to da kažete i za RTV?

„Nisam nikada…nikoga ni video. Jednom sam bio na RTV-u. Nikada nisam doveo nikoga na RTV, a na RTS nijednog čoveka“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

A slika koja nas je ispratila poruka je onih koji su na RTV-u godinama. Ovog puta muzičke redakcije koja traži veće plate.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend