03. apr 2020.

Razlozi zbog kojih je Tviter ugasio 8.558 naloga koji su promovisali Vučića

Vest da je društvena mreža Tviter ugasila 8.558 naloga koji su, prema rečima njihovih stručnjaka, bili angažovani na promovisanju vladajuće stranke u Srbiji i njenog lidera Aleksandra Vučića izazvala je veliku pažnju domaće i svetske javnosti, a Internet opservatorija prestižnog američkog univerziteta Stenford uradila je analizu operacije povezane sa aktivistima Srpske napredne stranke.

Jedan od ugašenih Tviter naloga koji je promovisao SNS i Vučića (Izvor: printscreen/cyber.fsi.stanford.edu)

Kako se navodi na sajtu Stenforda, nalozi su primarno bili angažovani da pruže podršku Vučiću i njegovim saveznicima, ali i da napadaju srpsku opoziciju. Takođe, i da veštački „bustuju“ popularnost tvitova i sadržaja koji promovišu Vučića.

Ocenjuje se da su nalozi, između ostalog, bili fokusirani da podrže Vučićevu kandidaturu na predsdeničkim izborima 2017. godine i da obore javnu podršku protestima „1 od 5 miliona“, koje je vodila opozicija, krajem 2018. godine, navodi se na sajtu.

Mreža se sastojala od 8.558 naloga, a njihova najveća aktivnost bila je 2018. i 2019. godine. Zajedno su poslali više od 43 miliona tvitova.

Nalozi su permanentno navodili korisnike Tvitera na prorežimske izvore vesti. Među njihovim tvitovima bilo je više od 8,5 miliona linkova koji su vodili ka zvaničnoj internet stranici Srpske napredne stranke, ali i prema internet portalima naklonjenim Aleksandru Vučiću i SNS – informer.rs, alo.rs i pink.rs.

Aktivnosti usmerene protiv opozicije

Nalozi su se oslanjali na nekoliko osnovnih taktika za poboljšanje vidljivosti i postizanje svojih ciljeva.

Kada su demonstranti popularizovali haštagove #1od5miliona i #PočeloJe, nalozi su korišćeni za napad na originale i pokušali da optimizuju haštagove sa pro-Vučićevim sadržajem.

Tvitovi opozicionih političara i javnosti bili su preplavljeni nalozima sa kritičkim ili podrugljivim komentarima, kako bi se taj sadržaj diskreditovao i učinio nepopularnim.

Retvitovanje SNS, Vučića i Informera

Ponovo raditi na rejtingu Vučićevih naloga sa ciljem povećanja njihove popularnosti. Sa spornih naloga su retvitovani @avucic 1,7 miliona puta, @sns_srbija više 4,5 miliona puta, a @InformerNovine više od 1,8 miliona puta. Mnogi nalozi bavili su se isključivo retvitovanjem sa zvaničnog naloga @avucic.

Direktna veza između ove mreže i Srpske napredne stranke nije dokazana, ali s obzirom na sadržaj koji je deljen sa tih naloga i vremenski period u kojem su bili aktivni, nema sumnje da je ta mreža usklađena sa Vučićevim naporima da učvrsti svoju snagu i uticaj svoje partije, navodi se na sajtu Stenforda.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend