02. mar 2019.

Tramp i Putin najzastupljeniji strani zvaničnici na televizijama u Srbiji

Predsednici SAD i Rusije Donald Tramp i Vladimir Putin bili su najzastupljeniji akteri informativnih emisija u Srbiji, pokazuje istraživanje koje je danas predstavio Biro za društvena istraživanja (BIRODI).


Od 5.089 analiziranih priloga, Tramp pojavljuje se u 521 prilogu, dok se Putin pojavljuje u 373 priloga.

Među ostalim akterima najviše se pominju Hašim Tači (340), predstavnici EU Federika Mogerini (206) i Johanes Han (166).

Kako je istaknuto na konferenciji BIRODI, prilozi u kojima su se pominjali EU i Srbija trajali su skoro 14 sati, što je skoro duplo više od vremena trajanja priloga u kojima se pominju samo Rusija i Srbija – 6,5 sati, ili SAD i Srbija, takođe oko 6,5 sati.

Prema rezultatima istraživanja, SAD su bile najviše prisutne na televizijama N1 i O2, dok su prilozi u kojima su dominantni akteri bili EU i Srbija najzastupljeniji na RTS.

Najveći broj analiziranih priloga su bili informativnog karaktera, među kojima se izdvajaju TV N1 (14 odsto analiziranih priloga), i TV Prva (sedam odsto).

„U devet priloga na TV Pink je konstatovano vređanje i etiketiranje, i 12 u kojima su agitovali i promovisali nekog od aktera, najčešće vlast“, rekao je na konferenciji Dražen Pavlica, jedan od istraživača BIRODI.

Kad je u pitanju ton predstavljanja, Rusija je pozitivnije predstavljena na Pinku i Happy, dok su SAD negativnije predstavljene takođe na Pinku i Happy.

Kada je reč o odnosu domaćih zvaničnika prema međunarodnoj zajednici, trend pozitivnijeg odnosa prema Rusiji nego prema SAD i EU prisutan je kod predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra spoljnih poslova Ivice Dačića, dok predstavnici opozicije nisu u prilici da u većem obimu iznesu svoj stav o EU, SAD i Rusiji na posmatranim televizijama.

Glavni istraživač BIRODI-ja Zoran Gavrilović ocenio je, na osnovu rezultata ovog monitoringa, da je u Srbiji ugroženo pravo na obaveštenost i da će se povodom toga obratiti Ustavnom sudu.

Istraživanje sprovedeno u periodu od 1. avgusta do 31. decembra 2018. godine, obuhavtilo je centralne informativne emisije na televizijskim stanicama Pink, Happy, O2, Prva i N1.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend