10. avg 2017.

Urednik Informera izgubio sudski proces: Kažnjen zbog laži o Matiću

U prvostepenoj presudi Višeg suda u Beogradu koja je ovih dana dostavljena strankama, Dragan J. Vučićević, glavni i odgovorni urednik Informera i njegova privatna kompanija koja je izdavač tog lista, obavezani su da Veranu Matiću, glavnom i odgovornom uredniku informativnog programa B92, plate naknadu štete u iznosu od 250 hiljada dinara sa kamatama od početka februara ove godine i troškove postupka u visini od 88 hiljada i šesto dinara.

Sud je Vučićevića obavezao i da presudu o svom trošku objavi najkasnije u drugom narednom broju Informera, kao i u elektronskom izdanju lista na internetu.

Tužba je podneta zbog serije tekstova o Matiću, objavljivanih u Informeru u periodu od avgusta 2014, do kraja januara 2015. godine, a tokom postupka raspravljalo se i o tekstovima objavljivanim u istom listu i nakon podnošenja tužbe.

Sud je našao da su Vučićević i Informer prenosili neistinite informacije, što je, obzirom na kontekst i odsustvo dobre namere, dovelo do ugrožavanja kredibiliteta Matića kao javne ličnosti i dugogodišnjeg novinara i urednika.

U odnosu na deo tekstova kojima se implicira da je Matić navodno „ispod žita“ pokušao da obezbedi za sebe u to vreme upražnjenu funkciju generalnog direktora RTS-a, sud je posebno ukazao da Vučićević i Informer za svoje navode, niti u tekstovima, niti kasnije tokom postupka, nisu predložili svedoke niti makar naveli na koji način, pred kim, ili u kojoj prilici je Matić, navodno, lobirao za ovu funkciju.

Neistinite informacije su uporno prenosili i pored više puta ponovljenih Matićevih tvrdnji da neće da se kandiduje, da nije zainteresovan za tu funkciju i da čak i ne ispunjava zakonom propisane uslove za nju.

Povezane priče

Advokat Kruna Savović, koja je zastupala Verana Matića u postupku pred sudom kaže:

„Sud je našao da su novinari, pa i Dragan J. Vučićević, slobodni da iznose svoje stavove i mišljenja, ali da su kad objavljuju informacije o konkretnim pojavama, ličnostima ili događajima, obavezni da te informacije provere sa dužnom novinarskom pažnjom. Ono što je u ovoj presudi posebno značajno, to je odgovor koji ona daje na pitanje šta sud smatra dužnom novinarskom pažnjom. Ta pažnja je, kaže sud, poštovanje profesionalnih standarda novinarske struke; ta pažnja je poštovanje Kodeksa novinara Srbije. A Vučićević, u ovom slučaju, kako je našao sud, Kodeks i standarde nije poštovao“.

Veran Matić, predsednik Borda direktora B92 komentarišući presudu naveo je da je sudija veoma precizno utvrdila kako funkcioniše proces lansiranja lažne informacije, dezinformacije o nekome koga treba da disredituju, lažno optuže, a onda se ta lažna vest ojačava dnevnim „analitičarima“, dok se čestim ponavljanjem stvara nova realnost.

On je naglasio kako je važno edukovati i korisnike medija, a ovakve presude mogu u tome da pomognu, kao i istaći značaj samoregulative jer se sudija u utvrđivanju činjenica umnogome vodila Kodeksom novinara, uz zakonske regulative.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend