24. maj 2021.

Bivši šef BBC-ja napustio Nacionalnu galeriju zbog spornog intervjua sa Lejdi Di

Nekadašnji šef BBC Toni Hol, koji je bio na čelu radakcije te mreže u vreme snimanja i emitovanja kontroverznog intervjua s princezom Dajanom 1995. godine, podneo je ostavku na funkciju direktora Nacionalne galerije u Londonu nakon što je objavljen izveštaj kojim je kritikovana interna istraga o tom intervjuu, javlja AFP.

Foto: Tim Laudon (cc)

„Podneo sam danas ostavku na mesto direktora Nacionalne galerije“, naveo je Toni Hol, izvinjavajući se zbog „događaja od pre 25 godina“.

Prema izveštraju objavljenom u četvrtak, nepunih 25 godina nakon intervjua u kojem je prineza Dajana govorila o svom problematičnom braku, navedene su osude metoda kojima se poslužio novinar Martin Bašir (58), koristeći lažne dokumente kako bi suprugu princa Čarlsa pridobio da prihvati snimanje intervjua.

U tom intervjuu Dajana je rekla da ih je „u njenom braku troje“, što je aluzija na vezu koji je princ Čarls održavao sa Kamilom Paker Bouls, ali je priznala da je i sama imala vanbračnu aferu.

Toni Hol, koji je u vreme snimanja i emitiovanja bio na dužnosti glavnog urednika, javno se izvinio priznajući da je interna istraga iz 1996. „bila znatno ispod“ zahtevanih standarda i da je moglo biti učinjeno „mnogo više“ nakon pritužbi na ponašanje novinara Martina Bašira.

Taj izveštaj je otkrio odgovornost moćne britanske javne radiotelevizijske grupacije, a premijer Boris Džonson pozvao je upravu Bi-Bi-Sija da preduzeme „sve što može“ kako bi se „garantovalo da se takva situacija više nikada ne ponovi“.

„Veoma mi je žao zbog događaja od pre 25 godina i verujem da (moje) vođstvo podrazumeva preuzimanje odgovornosti“, naveo je Hol u izjavi koju je objavila svetski poznata londonska galerija iz čije uprave se povlači.

Francuska agencija podseća da su poverljive informacije koje je Lejdi Di objavila za posledicu imale njen razvod sa princom Čarlsom.

Prema izveštaju Dojče velea (DW), izjava princeze Dajane u intervjuu za BBC 1995. o odnosu njenog supruga princa Čarlsa s njegovom kasnijom suprugom Kamilom, „spadaju u najpopularnije rečenice istorije britanske televizije“.

„Ali, razgovor koji je reporter Martin Bašir vodio s Lejdi Dajanom i koji je pratilo 200 miliona ljudi širom sveta, rezultat je laži i obmane. To je pokazao nedavno objavljeni izveštaj istrage“, navodi DW.

„Podmukli način“ na koji je Bašir dobio intervju, „značajno je uticao“ na izjave njegove majke i doveo do raspada braka njegovih roditelja, izjavio je princ Vilijam (38) u video-poruci. To što je BBC zakazao u svojoj nadzornoj funkciji „značajno je doprinelo strahu, paranoji i izolaciji“ njegove majke u poslednjim godinama njenog života, kritikovao je Vilijam. On je, kako navodi DW, istovremeno zahtevao da se taj intervju sa Lejdi Di nikada više ne emituje.

Princeza je poginula nepune dve godine nakon intervjua u saobraćajnoj nesreći u Parizu dok su je progonili paparaci.

Pogibija Lejdi Di ostavila je tokom istrage i godinama unazad brojne kontroverze i sumnje.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend