22. jul 2022.

Velika Britanija i kraljevska porodica: BBC plaća odštetu bivšoj dadilji britanskih prinčeva Vilijama i Harija

BBC će isplatiti odštetu bivšoj dadilji britanskih prinčeva Vilijama i Harija zbog iznošenja netačnih tvrdnji o njoj sa ciljem da dobiju pristanak za intervju njihove majke princeze Dajane 1995. godine.

Pred Visokim sudom upućeno je izvinjenje Aleksandri Petifer, poznatoj pod imenom Tigi, zbog neosnovanih optužbi da je imala aferu sa princom Čarlsom, a kasnije i abortus.

Zbog tih tvrdnji ona je pretrpela „ozbiljne lične posledice“, rekla je njena advokatica.

Tokom procesa se dokazalo da je Martin Bašir, novinar BBC-jevog programa Panorama, koristio lažna dokumenta da zadobije Dajanino poverenje.

„Izuzetno nam je žao zbog ozbiljne i trajne štete nanete gospođi Petifer“, rekli su iz BBC-ja.

Tvrdnje novinara BBC-ja su sadržale „veoma ozbiljne i potpuno neosnovane optužbe da je imala aferu sa princom od Velsa, što je navodno dovelo do trudnoće i abortusa“, rekla je njena zastupnica Luisa Prins, navodi se u saopštenju suda.

„Optužbe su izmišljene“, dodaje se.

Petifer prethodnih 25 godina nije znala ko je plasirao tvrdnje, ali je bilo „verovatno da su pogrešne i maliciozne optužbe nastale zbog pokušaja novinara BBC Panorama da urade ekskluzivni intervju sa Dajanom, princezom od Velsa“, smatra advokatica.

Bivša dadilja kraljevske porodice „osetila je olakšanje kada je BBC prihvatio da su optužbe potpuno neistinite i neosnovane“, dodaje Prins.

Medijska korporacija će isplatiti Petifer značajnu sumu koja neće biti otkrivena, a snosiće i sudske troškove.

U drugom delu saopštenja navodi se da su iz BBC-ja saglasni da su tvrdnje protiv Petifer „bile potpuno neosnovane i da nije trebalo da budu iznete, kao i da u to vreme nisu adekvatno istražili ozbiljne sumnje“ oko načina na koji je Panorama uspela da dobije intervju.

Da je to učinjeno ranije, mogle su da se isprave pogrešne optužbe, „čime bi se umanjila šteta“ naneta Petifer i njenoj porodici tokom svih ovih godina, dodali su.

Pred sudom su pročitani i detalji pogrešnih navoda da je bivša dadilja prekinula trudnoću.

U oktobru 1995. pregovori BBC Panorame i princeze Dajane o njenom pojavljivanju u programu bili su u ključnoj fazi, a u tom periodu je ona prenela advokatu da su joj rekli da je Petifer „imala abortus“ i da će Dajana „uskoro dobiti pisanu potvrdu“, navodi se.

Ali, Viši sud je utvrdio da bivša dadilja kraljevske porodice „nije imala aferu sa princom od Velsa, nije zatrudnela tokom veze sa njim i nije abortirala“.

Korporacija se izvinjava Petifer, princu od Velsa i prinčevima Vilijamu i Hariju „zbog načina na koji je princeza Dajana obmanuta i posledičnog uticaja na njihove živote“, izjavio je Tim Dejvi, generalni direktor BBC-ja, posle saslušanja.

„Sada kada smo svesni da je do intervjua došlo na šokantan način, odlučio sam da BBC više nikada neće emitovati taj program, niti će dozvoliti drugim emiterima da ga prikazuju u celosti ili delimično“, dodao je Dejvi.

Petifer je razočarana što je „moralo da dođe do suđenja kako bi BBC prepoznao da joj je naneta ozbiljna šteta“, rekla je ona navodno u izjavi za Sandej tajms.

Bila je „jedna od mnogih čiji su životi ispaštali načina obmane koji BBC Panorama sprovela i kasnijeg propusta BBC-ja da propisno istraži način na koji je taj program nastao“, rekla je bivša dadilja britanskih prinčeva.

Bol koji je nanet kraljevskoj porodici „veoma me je uznemirio“, dodala je Petifer.

„Znam koliko su bili bliski i koliko je program i lažni narativ proganjao porodicu godinama posle toga.

„Posebno zbog činjenice da i danas još mnogo stvari o nastanku tog programa treba adekvatno objasniti“, smatra ona.

Korporacija je zbog emitovanja ovog programa 1995. godine, koji je videlo 22,8 miliona gledalaca u Velikoj Britaniji, ranije isplatila odštete bivšom sekretaru princeze Dajani i nekadašnjem producentu te medijske kuće.

Sudski pretres, koji je prošle godine vodio penzionisani sudija lord Dajson, pokazao je da je do intervjua došlo zbog korišćenja lažnih dokumenata i da BBC nije poštovao „visoke standarde integriteta i transparentnosti“.

U izveštaju se navodi da je Bašir u više navrata lagao nekoliko ljudi, među kojima su bili i zaposleni u BBC-ju.

Bašir, koji je za intervju dobio novinarsku nagradu i kasnije prešao da radi za ITV u Americi, takođe se prethodno izvinio.

On je 2016. vratio u BBC Njuz i postao je urednik iz oblasti religije, ali više nije zaposlen u ovoj korporaciji.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend