
Preuzeto sa b92.net / Thinkstock
Google je informaciju o blokadi objavila u sklopu svog godišnjeg saopštenja o reklamama u kojem kompanija navodi slučajeve borbe protiv stranica koje promovišu prevare, malware i druge štetne reklame.
Ova politika se sada probila na polje kreatora lažnih vesti, a prvo čišćenje počelo je tokom predsedničke inauguracije Donalda Trampa, kada je internet preplavio talas namernih dezinformacija.
Konkretno, takve vesti, odnosno stranice, blokirane su sa Google reklama odnosno AdSensu koji se pokazuju na trećim stranicama koje nisu u vlasništvu Googlea.
Ipak, Google ne koristi termin „lažne vesti“ ili „fake news“ nego se fokusira na politički korektniji termin „sadržaj koji predstavlja netačnu sliku“.
Pored blokade lažnih vesti, Google je saopštio da je tokom 2016. godine blokirao 1,7 milijardi lažnih reklama.
Kako u najezdi laži i gubitka poverenja u medije osnažiti informisanje u interesu građana i svest o značaju pouzdane vesti
Izveštavanje o Srebrenici jula '95: Nevladini mediji nisu znali da li da veruju, režimski slavili zločince
Šta čeka medije u 2024: Ugovor sa đavolom ili otpor - pa šta bude?
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.