27. dec 2021.

Grupa za ljudska prava: Maskirani ljudi oteli dopisnika RSE u Minsku

Aleha Hruzdzilovicha, dopisnika Beloruskog servisa Radija Slobodna Evropa (RSE) oteli su maskirani ljudi koji su provalili u njegovu kuću u Minsku, izvestila je organizacija za ljudska prava.

Nijedna druga informacija nije odmah bila dostupna nakon izveštaja grupe za ljudska prava Proleće (Vyasna) iz Minska od 23. decembra.

Ova akcija označava intenziviranje pritiska na nezavisne medije i civilno društvo nakon predsedničkih izbora prošle godine.

Autoritarni lider Aleksandar Lukašenko tvrdi da je pobedio na tim izborima za koje opozicija kaže da su namešteni.

Izveštaj o otmici Hruzdzilovicha dolazi pošto je belorusko ministarstvo unutrašnjih poslova 23. decembra dodalo Beloruski servis RSE/RL, lokalno poznat kao Radio Svaboda, u svoj registar ekstremističkih organizacija.

Taj potez je osudio predsednik RSE/RL Džejmi Flaj (Jamie Fly).

Flaj je takođe osudio prijavljeni napad na Hruzdzilovicha rekavši da je on među „taocima bezakonitog režima“.

„Izveštavanje o činjenicama nije ‘ekstremistička’ aktivnost, a novinarstvo nije zločin“, poručio je Flaj.

Hruzdzilovich i još jedna dopisnica RSE/RL, Ina Studzinskaja krajem jula su pušteni iz zatvora 10 dana nakon hapšenja u okviru Lukašenkovog pritiska na medije.

Kada su pušteni na slobodu 26. jula, oni su su rekli da su obavešteni da su i dalje osumnjičeni u neodređenom krivičnom predmetu.

Drugi dopisnik RSE/RL Ales Dashchynski pušten je 23. jula.

U međuvremenu, zatvoreni novinar koji je radio kao frilenser za Beloruski servis RSE/RL suočava se sa neodređenom krivičnom prijavom, rekli su njegovi rođaci za RSE/RL 23. decembra.

Andrey Kuznechyk nije pušten iz zatvora prošle nedelje iako mu je prestala druga uzastopna zatvorska kazna zbog kontroverzne optužbe za huliganstvo.

Njegovi rođaci su za RSE rekli da su zvanično obavešteni da će novinar biti prebačen iz ozloglašenog pritvora Akrestsina, gde su mnogi zatvorenici rekli da su bili mučeni, u drugi pritvorski centar u Minsku, pošto je protiv njega pokrenut krivični postupak po neutvrđenim optužbama.

Kuznechyk je prvobitno osuđen na 10 dana zatvora 26. novembra nakon suđenja u kojem je odbio da prihvati osuđujuću presudu.

Na desetine informativnih portala i nezavisnih medija je blokirano u Belorusiji, u sklopu obračuna sa informisanjem, a Beloruski servis RFE/RL je blokiran od 21. avgusta 2020. godine.

Beloruske vlasti su poništile akreditacije svih novinara koji rade za strane medije, računajući i RFE/RL, u oktobru 2020.

Lukašenko je porekao bilo kakvu nepravdu u vezi s izborima i odbija da pregovara s opozicijom o odstupanju ili održavanju novih izbora. Na vlasti je 26 godina.

Sjedinjene Američke Države, Evropska unija i nekoliko drugih zemalja odbile su da priznaju Lukašenka kao pobednika na izborima i nametnule su nekoliko nivoa sankcija njemu i njegovom režimu, navodeći kao razlog izbornu prevaru i policijsku akciju protiv demonstranata.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend