24. jun 2022.

Roskomnadzor blokirao pristup stranici britanskog Telegrapha u Rusiji

Zabrana je uslijedila zbog navodnog spornog izvještaja Telegrapha koji je objavljen dan prije početka ruske invazije na Ukrajinu.

Ruski regulator za medije Roskomnadzor blokirao je pristup web stranici britanskog Telegrapha u Rusiji zbog, kako je navedeno, širenja “netačnih informacija o specijalnoj vojnoj operaciji”.

Prema pisanju Guardiana, Roskomnadzor je blokirao pristup stranici Telegraph.co.uk zbog njihovog pisanja prije početka ruske invazije na Ukrajinu kada su izvijestili o postavljaju krematorija za spaljivanje tijela vojnika poginulih na bojnom polju. Ruski regulator nije dao dodatno pojašnjenje poteza njihove zabrane za Telegraph.

Navodni sporni izvještaj Telegrapha objavljen je 23. februara, dan prije nego što je ruski predsjednik Vladimir Putin pokrenuo napad na Ukrajinu.

Online podaci Roskomnadzora pokazali su da je zabrana web stranice Telegrapha odobrena u aprilu.

Guardian piše i da je nejasno zašto je zabrana uvedena i objavljena tek u junu te dodaje kako je tema borbenih gubitaka izuzetno kontroverzna u Rusiji otkako se vojna kampanja suočila sa neuspjesima u Ukrajini.

Iz Telegrapha su saopštili da su “ponosni na svoje izvještavanje o invaziji na Ukrajinu i da žale zbog pokušaja Rusije da ograniči slobode medija”.

GlobalCheck, servis za istraživanje cenzure na internetu, piše da je Telegraph u Rusiji dostupan samo preko VPN-a – virtuelne privatne mreže koja stvara sigurnu mrežu između korisnika i interneta.

Prošle sedmice Rusija je zabranila ulazak u zemlju 29 članova britanskih medija, uključujući petoricu novinara Guardiana, brojnom osoblju Telegrapha i njihovom uredniku Chrisu Evansu.

Rusija se obrušila na medijsko izvještavanje o invaziji otkako je u februaru poslala trupe u Ukrajinu, blokirajući web stranice stranih novinskih kuća za koje smatra da su širile “lažne vijesti o vojnoj kampanji”. Kako navodi Roskomsvoboda, grupa koja promoviše necenzurisane online medije u Rusiji, Moskva je blokirala više od 2.300 web stranica, uključujući one ruskog servisa RSE/RL, Current Timea, Glasa Amerike, Deustche Wellea, Bilda i Meduze, otkako je započela sa invazijom na Ukrajinu 24. februara.

Zabranili su i rad nekoliko lokalnih nezavisnih medija. TV Rain je prestala sa radom nakon što je blokirana, dok je novina Novaya Gazeta zaustavila svoje operacije nakon upozorenja ruske vlade zbog njenog izvještavanja o ratu. Podsjetimo kako je Roskomnadzor u martu upozorio tamošnje medije da bi trebali koristiti samo vladine izvore kada izvještavaju o ratu. Kasnije su izdata upozorenja za nekoliko novinskih stranica kojima je rečeno da bi mogli biti kažnjeni ili blokirani ako ne uklone sadržaj koji Moskva smatra lažnim ili koji opisuje kretanje ruskih trupa. Medijima je rečeno da ruske akcije u Ukrajini ne bi trebale biti opisane kao “napad, invazija ili objava rata”.

Izvor: Guardian, Reuters, Euronews, RFE

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend