21. dec 2021.

Rusija kaznila kavkasku medijsku grupu sa sjedištem u Pragu

Novinska agencija MEDIUM-ORIENT sa sjedištem u Pragu kažnjena je u Rusiji zbog nepoštovanja zahtjeva kontroverznog ruskog zakona o "stranom agentu".

Islam Tekušev, glavni urednik onlajn časopisa Caucasus Times čiji je osnivač MEDIUM-ORIENT, rekao je za Radio Slobodna Evropa (RSE) da je 20. decembra obavešten o odluci Okružnog suda u Taganki.

Odlukom donesenom sedmicu dana ranije ovaj časopis, odnosno MEDIUM-ORIENT kao vlasnik, kažnjen je sa 500.000 rubalja (6.730 dolara) zbog kršenja zakona o „stranim agentima“.

Ruski medijski regulator Roskomnadzor dodao je ovu medijsku grupu, koja je registrovana u Češkoj, na listu „stranih agenata“ prije godinu dana.

Zakon nalaže svim medijima iz registra „stranih agenata“ da na sve što objave stave napomenu da se radi o mediju sa te liste.

Prema Tekuševu, nakon što je rusko regulatorno tijelo Roskomnadzor u oktobru optužilo časopis da to nije uradio, Caucasus Times je na sve svoje objavljene materijale naznačio da se radi o proizvodu medija koji se nalazi u registru „stranih agenata“.

Tekušev, bivši uposlenik RSE, dodao je da je njegov medij najvjerovatnije kažnjen zbog odsustva oznake „strani agent“ na starijim arhivskim materijalima, za koje je rekao da im treba vremena da budu locirani i označeni.

Ruski zakon o „stranom agentu“ usvojen je 2012. godine i više puta je mijenjan uprkos uzastopnim kritikama u Rusiji i inostranstvu da se radi o napadu na nezavisne medije i civilno društvo.

Zakon zahtijeva da se nevladine organizacije koje primaju stranu pomoć i za koje vlada smatra da se bave političkim aktivnostima registruju, da se identifikuju kao „strani agenti“ i da se podvrgnu reviziji.

Kasnije izmjene zakona bile su usmjerene na strane medije.

Advokat Lidia Anasova rekla je da će na presudu suda biti uložena žalba Gradskom sudu u Moskvi jer zakon o „stranim agentima“ krši norme Evropske konvencije o ljudskim pravima.

Oleg Orlov iz moskovskog Memorijalnog centra za ljudska prava, koji je takođe označen kao strani agent, rekao je da je glavni cilj vlasti u pogledu MEDIUM-ORIENT agencije da „ograniče aktivnosti novinara“ na Kavkazu.

Ruska vlada je 2017. na listu dodala Ruski servis RSE, šest drugih servisa vijesti na ruskom jeziku RSE i Current Time, mrežu na ruskom jeziku koju vodi RSE u saradnji sa Glasom Amerike (VOA).

Krajem 2020. godine zakon je izmijenjen kako bi se ruskoj vladi omogućilo da pojedince, uključujući strane novinare, stavi na svoju medijsku listu „stranih agenata“ i da im uvede ograničenja. Nekoliko novinara RSE je od tada dodato na listu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend