01. mar 2022.

FAR ulazi u sedmu godinu postojanja i borbe za objektivno novinarstvo

IZVOR FAR

FAR 1. marta obeležava svoj šesti rođendan sa željom i nadom da će godine koje predstoje biti još uspešnije i doneti daleko bolje uslove za normalno medijsko izveštavanje u interesu bugarske nacionalne manjine u Srbiji i svih građanki i građana, bez obzira na verske i nacionalne razlike.

24. feb 2022.

Bačka Topola: Konkursna zlatna koka zbog gubitaka morala da promeni vlasnika

Piše Denis Kolundžija

Fondacija Panonija, u čijem je vlasništvu RTV Panon iz Subotice, kupila je Informativni centar Bačka Topola, čiji su mediji Radio regije i Express channel, od 2015. bukvalno poharali medijske konkurse u tom mestu. Ipak, ni skoro 400.000 evra od medijskih projekata nije bilo dovoljno za pozitivno poslovanje ove kuće. Informativni centar, nekad državna kuća, prodat je 2015. udruženju građana iz Pačira, tesno povezanim s jednom političkom strankom

21. apr 2021.

Potpisan sporazum o saradnji UNS-a i Saveta romske nacionalne manjine

IZVOR UNS

Predsednik Udruženja novinara Srbije (UNS) Vladimir Radomirović i predsednik Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine Dalibor Nakić potpisali su danas u prostorijama Udruženja sporazum o saradnji u cilju punog i efikasnog uključivanja pripadnika ove manjine u oblasti javnog informisanja.

11. apr 2021.

Slučaj doktora Dragomira

Piše Boris Dežulović

Treba li se, može li se, smije li se manjinski tjednik baviti temama etničke – a onda, jasno, i političke – većine? Kako možemo i smijemo znati da to nisu teme koje se vrlo tiču i hrvatskih Srba? Evo malog laboratorijskog eksperimenta u kontroliranim uvjetima...

01. mar 2021.

Otvoreno pismo zaposlenih u „Hlas ljudu“: Rad UO netransparentan i pod pritiskom politike i pojedinaca

IZVOR UNS

Članovi redakcije nedeljnika na slovačkom jeziku „Hlas ljudu“ uputili su pismo Udruženju novinara Srbije u kome izražavaju nezadovoljstvo načinom funkcionisanja Upravnog odbora (dalje UO) ove ustanove čiji je predsednik Miloslav Hrćan iz Kovačice, kao i mešanjem u rad istog od strane pokrajinskog poslanika Pavela Surovog iz Kisača. Pismo prenosimo u celosti.

26. feb 2021.

Orban „kupuje“ uticaj u Srbiji preko vojvođanskih medija

Piše Stefan Marković
IZVOR CINS

Oko 12 miliona evra su građani Mađarske platili rad mađarskih medija u Srbiji od 2011. do kraja 2019. Istraživanje CINS-a pokazuje da je susedna država finansirala informativni sadržaj i kupovinu nekretnina medija koji sadržajem i vlasničkim vezama pokazuju bliskost sa Fidesom, strankom premijera Mađarske Viktora Orbana, što sagovornici CINS-a ocenjuju kao kupovinu uticaja. CINS otkriva i zašto je funkcioner Saveza vojvođanskih Mađara tražio otkaz glavnog urednika najstarijih mađarskih novina u Srbiji, kao i zbog čega su glasovi vojvođanskih Mađara važni za rezultat na evropskim izborima.

18. jan 2021.

SVM potpuno kontroliše medije čiji je osnivač Nacionalni savet Mađara

Piše Natalija Jakovljević
IZVOR VOICE

Mediji koji u Subotici izveštavaju na mađarskom jeziku, a čiji je osnivač Mađarski nacionalni savet (MNS), nalaze se pod potpunom kontrolom kadrova Saveza vojvođanskih Mađara (SVM). U organima ovih medija neretko sede članovi partije, dok se u tri medija, listu Mađar so, nedeljniku Het Nap i Subotičkom mađarskom radiju direktori, odnosno glavni i odgovorni urednici, istovremeno nalaze i na visokim političkim funkcijama. Ovakva situacija protivna je novinarskim etičkim standardima i ugrožava slobodu medija.

29. dec 2020.

Manjinski mediji: od ivice održivosti do izdašnih subvencija

Mediji na jezicima nacionalnih manjina imaju hroničan problem finansijske održivosti. Javni interes se povlači pred vidljivom komercijalizacijom, a u velikoj meri su prepušteni volji političkih elita u manjinskim zajednicama. Dve trećine su honorarci, a projektno finansiranje i direktna davanja, iako često nedovoljna, su najstabilniji izvor prihoda.

Send this to a friend