31. okt 2022.

Analiza 4.000 tekstova domaćih medija o ratu u Ukrajini: Dominacija proruskog narativa

Pišu Marija Vučić, Milica Ljubičić, Vesna Radojević

Raskrikavanje je analiziralo više od 4.000 tekstova o ratu u Ukrajini koji su od početka februara do kraja jula objavljeni u Večernjim novostima, Informeru, Srpskom telegrafu, Blicu i listu Danas. Od tog broja, oko 1.600 tekstova (40 odsto) ocenjeno je kao pristrasno prema nekom od aktera - Rusiji, Ukrajini ili Zapadu. U tom uzorku dominiraju tekstovi koji su pozitivno intonirani ka Rusiji i negativno intonirani ka Zapadu.

19. okt 2022.

Sud u Loznici bivšem policajcu zabranio da prilazi novinaru Novosti Vladimiru Mitriću

IZVOR UNS

Osnovni sud u Loznici doneo je rešenje da se bivšem policajcu za koga se sumnja da je u restoranu „Cale“ kod Šapca pretio novinaru „Večernjih novosti“ Vladimiru Mitriću zabrani prilaženje, sastajanje i komuniciranje sa ovim novinarom, zbog krivičnog dela Ugrožavanje sigurnosti. Ovom merom naloženo je i da se bivši policajac svakog petka i ponedeljka javlja policiji.

11. okt 2022.

„Onaj će te ponovo prebiti“: Novinaru iz Loznice, koji već 17 godina ima policijsku zaštitu, prećeno na zadatku

Piše Kristina Vučićević
IZVOR Danas

Novinar Vladimir Mitrić, dopisnik „Večernjih novosti“ iz Loznice i Šapca, kome je bivši policajac pre 17 godina, bejzbol palicom naneo teške telesne povrede u ulazu zgrade u kojoj je živeo, ponovo je bio meta napada. I ovoga puta napadač je bio bivši policajac, a zahvaljujući ličnom obezbeđenju koje mu je dodeljeno, sve se završilo bez fizčkog kontakta.

26. maj 2022.

Kostić (CINS): Pretpostavka da se iza novog suvlasnika Politike krije jači igrač

IZVOR N1

Biznismen Miroslav Bogićević, prodao je svoj udeo u kompaniji "Politika novine i magazini" Bobanu Rajiću vlasnik firme „Media 026“ iz mesta Vučak kod Smedereva, u čijem je vlasništvu i izdavačka kuća „Novosti“. Vladimir Kostić sa portala CINS-a kaže da javnost ne zna gotovo ništa o novom suvlasniku Politike, ali da se, na osnovu toga što ga istraživački mediji dovode u vezu sa vlašću, može pretpostaviti da se iza Rajića krije neki mnogo jači igrač.

25. maj 2022.

Bogićević: Novi vlasnici u obavezi da ulažu u „Politiku“

Piše Maja Đurić
IZVOR N1

Biznismen Miroslav Bogićević prodao je svoj udeo u kompaniji "Politika novine i magazini" Bobanu Rajiću, vlasniku "Novosti". Bogićević za N1 kaže da su novi vlasnici u obavezi da ulažu u "Politiku" i da misli da će uređivačka politika ostati ista.

03. mar 2022.

Novi napad na United Group: Da li je Šolak ukinuo RT i na Telekomu?

Nova.rs
IZVOR N1

Provladine "Večernje novosti" optužile su United Group i njenog vlasnika Dragana Šolaka da su uklonili ruske državne medije RT i Sputnjik iz ponude SBB-a, iako je signal RT ukinut na Eutelsatu te tako ne postoji u više zemalja, među kojima je i Srbija. Ni državna kompanija Telekom nema RT u ponudi.

28. dec 2021.

Večernje novosti u odbrani policije, posle pitanja Raskrikavanja promenili tekst

Piše Marija Vučić

Nekoliko dana nakon što je politikološkinja Nina Stojaković objavila na Tviteru priču o nasilju koje je njena sestra trpela dok je bila u vezi sa bivšim dečkom, a policija nije stala u njenu zaštitu, u čitav slučaj su se uključile i Večernje novosti. Dok Stojaković navodi da je odlučila da priču podeli javno jer je razočarana nepostupanjem policije u ovom slučaju, Večernje novosti imaju svoje „izvore“ koji tvrde da je njena sestra zapravo bila „zadovoljna postupanjem policije“. Stojaković za Raskrikavanje ovo demantuje, a na naša pitanja Večernje novosti nisu odgovorile. Umesto toga, nakon što su dobili mejl sa pitanjima, izmenili su tekst i „ublažili“ naslov, bez ikakvog objašnjenja.