22. jun 2023.

B92 objavio demanti UG o lažnim informacijama Informera

Portal b92.net objavio je demanti United medije (UM) na tekst koji su preneli iz Informera, a koji je objavljen pod naslovom "Korupcija teška stotine miliona evra: Junajted Grupa bavi se manipulacijom", u kom se iznosi niz neistina.

Informer je u svom „istraživanju“ naveo da su Junajted Grupa i Dragan Šolak na kupovinu medija u Bugarskoj potrošili više od 1,2 milijarde evra i da se „sumnja da je veliki deo tih para završio u džepovima korumpiranih bugarskih političara i tajkuna“. Kako su naveli iz Informera, a preneo sajt B92, „Šolak i njegova grupacija“ imaju „dugogodišnje poslovne veze sa pojedincima iz političkih, obaveštajnih i kriminalnih krugova u toj zemlji“ i da su navodno u toj zemlji „prštale optužbe“ da je „UG odgovorna za ogromnu korupciju, umešanost politike u medijsko tržište, kršenje antimonopolskih propisa i uopšte gušenje slobodnog medijskog tržišta i slobodnog novinarstva“.

„Ovim odgovorom ukazujemo da United Group ni na koji način nije učestvovala u bilo kakvim korupcionaškim aferama niti u kriminalnim aktivnostima“, navedeno je u demantiju UM.

Neistinite su informacije da kupovina Vivakoma, Nove i druge imovine nije imala jasno poslovno obrazloženje, da su akvizicije poslužile da se zamagle stvarni korisnici u tim poslovima, da je UG preplatila imovinu da bi dobila političku i regulatornu podršku, te da ima bilo šta neuobičajeno u postupcima pred regulatornim telima, naglašava se u demantiju UM.

Kako je istaknuto, obe akvizicije su sprovedene u potpunosti u skladu sa svim primenjivim zakonima i dobile sva regulatorna odobrenja. Akviziciju Vivakom-a, zbog značaja transakcije za EU, je čak razmatrala i Evropska komisija koja je ocenila da je akvizicija kompatibilna sa unutrašnjim tržištem i u skladu sa Ugovorom o evropskom ekonomskom prostoru, dodaje se u demantiju.

„Dalje, UG je akvizirala najvećeg telekomunikacionog operatora u Bugarskoj i najveću TV mrežu, lidere na tržistu, postupajući u skladu sa svojom poslovnom politikom i strategijom, koje imaju utemeljenje u sinergijskom efektu koju konvergencija medijskih i telekomunikacionih usluga donosi, a što je uspešno primenjeno na većini tržišta na kojima UG posluje godinama. To je slučaj, na primer u Hrvatskoj, gde je akvizirala mobilnog operatora Tele 2 i TV Nova, a što je, pored toga što se pokazalo kao uspešna investicija, imalo i pozitivan uticaj na povećanje konkurencije.

Kompanija Vivakom je najveći telekomunikacioni operator u Bugarskoj, koji pruža integrisane mobilne i fiksne telekomunikacione usluge za preko 1,8 miliona korisnika. Prvi je po broju pretplatnika usluga televizije i interneta, a u prethodnim godinama beleži najveće prihode i EBITDA među operatorima. U okviru Nova Bugarska, posluje televizija sa nacionalnom frekvencijom NOVA TV, 10 televizijskih kanala, najveća online platforma Net Info, koju u proseku svakog meseca posećuje čak 80 odsto stanovnika Bugarske, kao i četiri radio stanice.

Takođe, kupovina Vivakom-a je usledila nakon konkurentnog postupka iz 2019. godine na kojem je veći broj učesnika izrazio interesovanje za kupovinu ove kompanije i učestvovao u postupku. U finalnoj fazi postupka UG je dala najatraktivniju ponudu, koja je potom i prihvaćena. Integritet i objektivnost procesa je garantovala renomirana kompanija Lazard koja je vodila postupak prodaje, a u ulozi savetnika su učestvovale i druge svetski poznate kompanije poput CMS, Citigroup i JP Morgan.

Na kraju, neistinita i obmanjujuća je informacija da UG na bilo koji način učestvuje u gušenju medijskih sloboda. Naprotiv, mediji u sastavu United Group imaju sopstvene uređivačke politike, striktno nezavisno i objektivno izveštavanje, i poštuju najviše standarde novinarstva, što pokazuju i brojne nagrade i poverenje koje gledaoci u svim državama u kojima posluje medijski segment United Group poklanjaju tim medijima.

Dakle, akvizicije u Bugarskoj su bile vođene isključivo poslovnim razlozima koji se ogledaju u sinergijskom efektu konvergencije telekomunikacionih i medijskih usluga, u interesu kompanie i njenih investitora u želji da učvrsti položaj lidera na trižištu Jugoistočne Evrope, sprovedena je u konkurentnom postupku čiji su integritet i objektivnost svojim učešćem garantovale svetski renomirane kompanije, dok su postupci vezani za regulatorna odobrenja okončani u uobičajenim zakonskim rokovima, što pokazuje da su sprovedene u skladu sa svim primenjivim zakonima, uključujuci i anti-monopolske propise“, navodi se u demantiju United medije.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend