22. jun 2017.

Istraživanje: ko su vlasnici medija?

Srbija je dobila prvu javno dostupnu bazu podataka o najuticajnijim medijima u zemlji, povezanim kompanijama i njihovim vlasnicima i kojoj su i rezultati istraživanja "Monitoring vlasništva nad medijima", BIRN i Reportera bez granica, koje je ukazalo da politički uticaj na medije i koncentracija, narušavaju celokupno medijsko tržište.

Foto: FoNet TV

Ko je vlasnik medija u Srbiji, moglo bi da bude nagradno pitanje. Vlasništvo nad mnogim javnim glasilima u zemlji, nije javna stvar. BIRN i Reporteri bez granica upozoravaju da se medijsko tržište ogleda u dve reči: „netransparentnost i politizacija“, prenosi N1.

Alarmantno je i da medijskom pluralizmu preti koncentracija publike.

Prema istraživanju Reportera bez granica i Balkanske istraživačke mreže BIRN, 62,35 odsto publike koncentrisano je oko Radio-televizije Srbije, čije programe uz Radio-televiziju Vojvodine prati 23,17 odsto publike, kanale Pink medija grupe prati 16,44 odsto gradjana, Antena grupe u čijem sastavu su TV Prva i B92, prati 15,27 odsto i televiziju Hepi prati sedam odsto publike.

Sedam od 48 uzorkovanih medija ima netransparentnu vlasničku strukturu – upozoravaju istraživači Birna i Reporteri bez granica – dok dva vodeća štampana medija, Večernje novosti i Politika i dalje imaju nerešeno vlasništvo i efektivno pripadaju državi.

„Imamo na primer Politiku, imamo određenu rusku firmu, čiji je vlasnik određena osoba Aleksandar Trbović – čini mi se da se zove, međutim, kada pogledate čitav kontekst, šta se sve dešavalo, šta se pojavljivalo u medijima i slično, zapravo možete videti da iza tog privatnog dela 50 odsto vlasništva Politike stoji Miroslav Bogićević“, kaže Vladimir Kostić, član tima.

Baza je podeljena na TV, štampane medije, radio i onlajn. Sadrži podatke o vlasničkoj strukturi, povezanim kompanijama, godinu osnivanja i gde je medij registrovan. Iz baze je predstavljen primer TV N1, koja je registrovana u Luksemburgu.

„U slučaju N1, u vlasničkoj strukturi je KKR, ovde imamo i informacije ko je izvršni direktor televizije, članove menadžmenta, uključujući i uređivački kolegijum“, izjavila je Nafisa Hasanova, koordinatorka Reportera bez granica.

Novinarska pitanja o vlasništvu nad medijima upućena pomoćniku ministra kulture i informisanja ostala su bez konkretnih odgovora, uz objašnjenje da to ministarstvo nije jedino nadležno, već da je pitanja potrebno uputiti i Ministarstvu privrede.

Pomoćnik ministra je, bez dileme, najavio: izrada nove medijske strategije počeće tokom leta, navodi N1.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend