05. dec 2018.

Ofšor firma sa Kipra kupuje TV Prvu i O2

Mesec dana nakon što je državnom Telekomu prodala svoj udeo u kablovskom operateru „Kopernikus Technology“, kompanija „Kopernikus Corporation Cyprus“, osnovana jula ove godine na Kipru u vlasništvu niškog biznismena Srđana Milovanovića, odlučila je da kupi dve nacionalne televizije - TV Prva i O2. Vrednost ugovora je, kako je saopšteno, 180 miliona evra. Dok Milovanović za Raskrikavanje tvrdi da ove dve transakcije nisu povezane, medijski stručnjaci su uvereni da se radi o trošenju para građana u stranačke svrhe.

Iz Antena grupe su sinoć saopštili da je postignut dogovor sa „preduzetnikom Srđanom Milovanovićem“ o preuzimanju 100 odsto osnivačkih prava u Srbiji i Crnoj Gori. U vlasništvu ove grupe su dosad, osim TV Prva i O2, bile i Prva TV Crna Gora, Play radio, šest kablovskih kanala i tri portala Prva.rs, O2tv.rs i B92.net.

Ovom kupovinom znatno se uvećala medijska imperija braće Milovanovića iz Niša, od kojih je jedan, Zvezdan, poverenik SNS-a u tom gradu. Srđan Milovanović je potvrdio za Raskrikavanje da će kupovina televizija biti obavljena preko njegove firme na Kipru, stare svega nekoliko meseci.

I dalje se čeka odluka Komisije za zaštitu konkurencije koja treba da proceni da li bi ova akvizicija narušila fer tržišne uslove, ali Srđan Milovanović smatra da je to gotova stvar.

Povezane priče

„Naravno da može da se desi da odluka bude negativna, ali ove dve televizije nemaju 40 odsto učešća u tržištu tako da mislim da će biti pozitivna“, kaže Milovanović za Raskrikavanje.

Milovanović ističe i da mu, kada je u novembru prodao Kopernikus Technology, motiv nije bio kupovina ove dve televizije. On tvrdi i da Telekom nije imao nikakvog uticaja na njegovu odluku da kupi O2 i Prvu, gde, kako uverava, neće biti promena uređivačke politike.

„Nikakvih promena, samo će na O2 biti mnogo više sporta“, kaže novi vlasnik za Raskrikavanje.

Kupovina TV Prva i O2 dolazi nakon što je Kopernikus Corporation u novembru prodala kablovskog operatera Kopernikus Technology državnom Telekomu.

Iako je ugovor o kupoprodaji i dalje tajna i ne može se naći u Agenciji za privredne registre, novinari Raskrikavanja su utvrdili da je Kopernikus Technology prodat Telekomu za 195 miliona evra. 

Prema poslovnoj dokumentaciji, Srđan Milovanović već godinama posluje preko ofšor firmi. Tako je njegova sada već bivša firma „Kopernikus Technology“ bila u vlasništvu firmi iz Irske, Delavera, Holandije.

„Kopernikus Corporation Cyprus“ osnovana je u julu ove godine na Kipru, a mesec dana nakon osnivanja ova firma postaje vlasnik 49 odsto kablovskog operatera „Kopernikus Technology“ (koji je u novembru biti prodat Telekomu za 195 miliona evra) da bi sada kupila dve televizije za 180 miliona evra.

U suvlasništvu porodice Milovanović, tačnije poverenika SNS-a za Niš Zvezdana Milovanovića, jeste i Kopernikus Cable Network DOO iz Niša, koja je izdavač više K::CN televizijskih kanala.

Za ovu televiziju je Vladin Savet za borbu protiv korupcije 2015. naveo da se „smatra bliskom SNS-u od kada je njen treći program tokom izborne kampanje 2011/ 2012. godine zakupila ova stranka“.

Struka: Ozvaničenje medijskog monopola

Ovom kupovinom, smatraju stručnjaci, može se reći da je SNS i formalno monopolizovala medijsko tržište. Dok Pink i Happy oštro brane i prate politiku SNS-a, stručna javnost i za izveštavanje javnog servisa nema reči hvale.

Predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Nedim Sejdinović i novinarka Tamara Skrozzasmatraju da su TV Prva i O2 i ranije bile bliske režimu – Skrozza podseća na propagandne filmove o Vučiću na TV Prva u vreme izbornih kampanja – ali ističu da ova kupovina i formalno ozvaničava medijski monopol.

„Ovo je privatizacija nacionalnih frekvencija. Jasno je da je država preko Telekoma kupila ove dve televizije da bi izbegli da ih direktno kupe. Radi se o trošenju državnih para u stranačke svrhe“, kaže Sejdinović.

Skrozza kaže da je ne bi iznenadilo da je reč o promišljenoj (zlo)upotrebi malog operatera za svoje svrhe jer „od trenutka kada su počele privatizacije vidimo bahato uzimanje medija našim parama“.

„Ovo jeste spekulativno, ali ako poređamo prethodna iskustva može lako da se zaključi da je u pitanju jedan master plan, koji je sa političke i i biznis tačke uslovno rečeno zadivljujuć. Ljudi iz vlasti inteligentno igraju da bi zaštitili veliku krađu i veliki medijski monopol i razne zloupotrebe na domaćem političkom planu“, kaže Skrozza.

Ona dodaje i da je veoma bitan tajming u kome dolazi do ovih kupoprodaja.

„Sve se dešava u momentu kada nam se sa svih strana priča o Kosovu, bavimo se Kosovom, srcem Srbije, šta je rekao Tači, Rama, Haradinaj, plačemo nad time, a ovde u dvorištu pod nosom nam se dešava to što nam se dešava“, zaključuje Skrozza.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend