13. dec 2016.

Sindikat traži poništenje privatizacije

Sindikat UGS „Nezavisnost“ i zaposleni u Radio-televiziji Kragujevac zatražili su od državnog vrha na čelu sa premijerom Aleksandrom Vučićem da se odmah uključi u rešavanje problema „katastrofalno privatizovane RTK“.

Pobunjeni radnici RTK koji su u štrajku već mesec dana i koji su sredinom minule sedmice zbog licitacijske rasprodaje i naknadnog popisa imovine te medijske kuće, u čemu je kupovinom TV opreme učestvovala i kragujevačka gradska uprava, u potpunosti obustavili emitovanje televizijskog programa tvrde da su bili prinuđeni da se posredstvom Sindikata “Nezavisnost” obrate državnom vrhu.

Na ovaj korak su se odlučili, kako pojašnjavaju u sindikatu, pošto nije bilo odgovora na sva dosadašnja upozorenja o višemesečnoj finansijsko-poslovnoj agoniji RTK, kao i o činjenici da su probijeni rokovi za ispunjenje obaveza iz kupoprodajnog ugovora o privatizaciji te medijske kuće koju je sredinom oktobra prošle godine kupio kruševački biznismen Radoica Milosavljević.

Prema rečima sindikalaca, Ministarstvo privrede uporno odbija da raskine kupoprodajni ugovor sa Milosavljevićem, iako ovaj nije ispunio obavezu da investira 150.000 evra u nabavku nove opreme, kao ni obaveze prema zaposlenima kojima već duguje po šest zarada i po čijim tužbama za isplatu zaostalih plata su doneta sudska rešenja na osnovu kojih privatni izvršitelji poslednjih dana popisuju i plene imovinu RTK.

Umesto poništenja privatizacije RTK, Ministarstvo privrede je Milosavljeviću krajem prošlog meseca dalo dodatni rok od 30 dana za dostavljanje revizorskog izveštaja, čime je agonija RTK produžena do početka naredne godine. Do tada će, ako je suditi po razvoju situacije, najverovatnije biti rasprodata sva imovina te firme, uključujući i opremu za proizvodnju radio i televizijskog programa.

Zaposleni u RTK demantovali su Radoicu Milosavljevića, koji je u izjavi za portal „Istinomer“ za finansijsko-poslovnu agoniju RTK i prekid TV programa optužio i zaposlene koji, prema njegovim rečima, nisu uspevali da zarade plate. Sindikalne vođe radnika RTK tvrde da su zaposleni svakodnevno i odgovorno izvršavali svoje radne zadatke, a da su za poslovanje firme odgovorni direktori RTK koje je postavljao Milosavljević.

Povodom aktuelne situacije u Radio-televiziji Kragujevac oglasilo se i Udruženje novinara Srbije (UNS), koje je od Ministarstva privrede zatražilo da u najkraćem roku raskine privatizaciju Radio-televizije Kragujevac (RTK) i kapital tog medija prenese na zaposlene bez naknade.

Sindikat najavljuje tužbe

Predsednik ogranka UGS “Nezavisnost” u RTK Goran Antonijević rekao je juče našem listu da će ta sindikalna organizacija početkom sedmice nadležnom sudu da podnese tužbu protiv vlasnika Radoice Milosavljevića zbog neistina iznetih u poslednjoj izjavi “Istinomeru”, kao i protiv nadležnih državnih organa, zbog sumnje da je u postupku privatizacije RTK “bilo nezakonitosti”. Zaposleni u RTK narednih dana će, prema njegovim rečima, radikalizovati svoj jednomesečni štrajk.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend